دوشنبه 02 مهر 1403 - 14:52

کد خبر 638607

دوشنبه 02 مهر 1403 - 11:07:00


ممنوعیت ورود به جنگل‌های مازندران تا چه زمانی ادامه دارد؟


فارس/ فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران گفت‌: فصل گاو بانگی تا نیمه مهرماه در طبیعت مازندران ادامه دارد به همین دلیل حضور در جنگل‌های استان ممنوع شده است.

علی ابراهیمی، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران با اشاره به تداوم ممنوعیت در جنگل‌های استان اظهار کرد: فصل گاو بانگی تا نیمه مهرماه در طبیعت مازندران ادامه دارد که با توجه به اهمیت این دوره برای مرال‌ها چادرهای گاو بانگی کماکان در طبیعت استان برپا است.

وی با اعلام اینکه طبیعت‌گردان طی این ایام از حضور در طبیعت و زیستگاه‌های مرال پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: گشت‌ها و پایش‌ها را کماکان در طبیعت مازندران داریم اما طی این دوره گشت و پایش‌ها افزایش می‌یابد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران بیان کرد: برخی موارد ازجمله تشکیل تورهای گاو بانگی غیرقانونی است و ضرورت دارد افراد در صورت مشاهده چنین موضوعاتی مسائل را به ما اطلاع دهند تا در سریع‌ترین زمان ممکن مورد بررسی قرار گیرد.

ابراهیمی بر ضرورت پرهیز از حضور در ارتفاعات و زیستگاه‌های مرال، گفت: باید تعارض‌ها و آسیب‌ها طی این ایام کاهش یابد؛ چراکه حیات و بقای گونه مرال به این دوره بستگی دارد که باید موردتوجه قرار گیرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط