دوشنبه 02 مهر 1403 - 14:54

کد خبر 638609

دوشنبه 02 مهر 1403 - 11:01:00


ولوو و نسل جدید کامیون FH برقی


/ با شروع تب برقی سازی خودروهای مختلف از اقتصادی تا اسپرت و لوکس، سازندگان مطرح و بزرگ دنیای خودروهای تجاری نیز از این قافله جا نمانده‌اند و با سرعتی قابل توجه در حال کار بر روی خودروهای برقی جدید هستند. یک نمونه از همین خودروها است.

فارغ از درست یا غلط بودن این اقدامات، بدلیل تاثیر مثبت بر محیط زیست و کاهش آلایندگی‌ها و همچنین کمتر شدن برخی هزینه‌های اجرایی می‌توان با دیدی مثبت به این نوآوری‌ها نگریست البته که در این میان برخی دیگر از تولیدکنندگان خودروهای تجاری، کار بر روی سوخت هیدروژن و یا عرضه محصولات هیبریدی را اقداماتی درست‌تر می‌دانند
 
اتفاقی که باید منتظر ماند تا با گذر زمان و نمایان شدن جوانب مثبت و منفی هریک از آن‌ها به درستی این ادعاها پی برد.

با این مقدمه به بررسی محصول جدید ولوو تراک می‌پردازیم. کامیون برقی جدید «FH Electric» ولوو قادر است تا ۳۷۳ مایل (۶۰۰ کیلومتر) را با یک بار شارژ طی کند و قرار است در نیمه دوم سال ۲۰۲۵ عرضه شود. این توسعه نمایانگر یک پیشرفت در بخش کامیون‌های برقی است و به این معنی است که رانندگان می‌توانند یک روز کامل کاری را بدون نیاز به توقف برای شارژ سپری کنند.

همچنین این اتفاق به معنای دو برابر شدن دامنه کامیون برقی FH Electric است که ۱۸۶ مایل (۳۰۰ کیلومتر) را طی می‌کند که این دست‌آورد به لطف شش باتری که مجموعاً تا ۴۹۰ کیلووات قدرت ارائه می‌دهند، به دست آمده.

هنوز اطلاعاتی درباره اینکه قدرت سیستم جدید چگونه خواهد بود در دسترس نیست، اما می‌دانیم که ولوو این کار را با باز طراحی فناوری درایو خود، که به آن «e-axle» گفته می‌شود، انجام خواهد داد. این باز طراحی به طور اساسی فضای بیشتری برای افزایش ظرفیت باتری فراهم کرده و همراه با بهبود کارایی و سیستم‌های مدیریت، به معنای دستیابی به دامنه بالاتر است.

مدیر بخش ولوو تراک، راجر آلم، می‌گوید: «پرچمدار جدید برقی ما مکمل عالی برای مجموعه وسیع کامیون‌های برقی ما خواهد بود و حمل و نقل بدون انتشار گازهای آلاینده را برای مسافت‌های طولانی ممکن می‌سازد. این یک راه‌حل عالی برای شرکت‌های حمل و نقل با مسافت سالانه بالا برای کامیون‌هایشان و با تعهد قوی به کاهش CO2 خواهد بود.»

کامیون جدید FH Electric بخشی از برنامه وسیع‌تر ولوو تراک برای رسیدن به هدف صفر خالص در انتشار کربن تا سال ۲۰۴۰ است. ایده این است که سه نوع سیستم قدرت ارائه شود: برقی با باتری، برقی با سلول سوختی و موتورهای احتراق داخلی سنتی که با سوخت‌های سبز مانند هیدروژن یا بیوگاز کار می‌کنند.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط