دوشنبه 02 مهر 1403 - 14:53

کد خبر 638610

دوشنبه 02 مهر 1403 - 10:55:12


خدمات تخصصی درمانی در بوشهر افزایش می‌یابد


ایرنا/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تجهیز بیمارستان های استان به تجهیزات پیشرفته پزشکی ماموگرافی، سونوگرافی، اندوسونوگرافی، اندوسکوپی_کلونسکوپی، رادیوگرافی، اکوکاردیوگرافی این دانشگاه به ارزش ۳۳۰ میلیارد ریال سطح ارایه خدمات درمانی تخصصی را افزایش می دهد.

حسن ملکی زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: از فرودین ۱۴۰۱ تا تیر ۱۴۰۳ نیز ۸۳۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای برای بیمارستان شهدا خلیج فارس خریداری شده است.
وی افزود: برای ارائه بهینه خدمات یکی از مولفه‌های مهم تجهیزات پزشکی است که استان بوشهر از دیرباز کمبودهای محسوسی در این زمینه داشته است.
ملکی‌زاده ادامه داد: اکنون استان بوشهر از وضعیت قابل قبولی از لحاظ کلیت تجهیزات پزشکی برخوردار است و برخی از دستگاه‌ها شاید در مقطعی دارای آسیب و نقص فنی شوند که باید نسبت به تعمیر آن اقدام شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: در مدت اخیر ۲ دستگاه سی.تی.اسکن برای بیمارستان‌های کنگان و گناوه خریداری شده که یکی از آنها نصب و دیگری نیز در آستانه نصب قرار دارد.
ملکی زاده ادامه داد: یک دستگاه سی.تی.اسکن نیز برای یکی از شهرستان‌های استان بوشهر در حال خریداری است که قرارداد آن به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال بسته شده است.
وی افزود: ارتقای کمی و کیفی تجهیزات در بیمارستان‌های استان بوشهر بخوبی محسوس است که انتظار می‌رود سایر کمبودهای این حوزه نیز برطرف شود.
ملکی زاده ادامه داد: اکنون در تجهیزات آزمایشگاهی ، تشخیصی و درمانی وضعیتی قابل قبولی در استان بوشهر رقم خورده است.
وی گفت: یکی از مشکلات در حوزه رادیوتراپی است که اکنون در استان بوشهر این دستگاه وجود ندارد اما با این وجود یک دستگاه با همکاری بخش خصوصی توسط دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خریداری شده و اکنون در مرحله نصب است.
ملکی زاده افزود: با راه‌اندازی این مرکز بزودی هم‌استانی‌ها از خدمات دستگاه رادیوتراپی نیز برخوردار می‌شوند.
وی یادآور شد: مجوز راه اندازی دستگاه رادیوتراپی در بیمارستان شهدای خلیج فارس از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گرفته شده و آماده تحویل است که این مهم نیاز به اجرا سازه‌های فیزیکی و عمرانی است که این فرایند حدود یک سال زمان می برد و بزودی مناقصه آن برگزار می‌شود.
ملکی زاده اظهار کرد:در سه سال گذشته تجهیزات پیشرفته پزشکی خریداری و به‌ بهره‌برداری رسید که از جمله آنها می‌توان به دستگاه‌های ام.آر.آی و آنژیوگرافی اشاره کرد.
وی اضافه کرد: تا پیش از این مردم استان بوشهر مدت زیادی در نوبت انجام آزمایش آنژیوگرافی بودند که اکنون ۲ دستگاه آن در استان و در بیمارستان قلب مستقر است.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط