دوشنبه 02 مهر 1403 - 14:02

کد خبر 638688

دوشنبه 02 مهر 1403 - 11:40:16


ریزگردها پایان هفته میهمان کرمان می‌شوند


تسنیم/ کارشناس هواشناسی کرمان، گفت: از روز جمعه با انتقال ریزگرد از سمت شمال به استان کاهش کیفیت هوا، دید افقی و افزایش غلظت غبار را در استان کرمان شاهد باشیم.

فهیمه راستی، کارشناس هواشناسی کرمان با اشاره به آخرین وضعیت جوی استان کرمان، اظهار داشت: در روزهای آینده در اکثر مناطق استان جوی نسبتاً آرام را خواهیم داشت و در اکثر ساعات آسمان صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که در برخی از مناطق استان در ساعات بعد از ظهر بر سرعت وزش باد افزود شود، ادامه داد: در این مناطق کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان، با اشاره به اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابری است، گفت: تا پایان هفته جوی نسبتاً آرام و پایدار بر آسمان استان حاکم است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود از روز جمعه با انتقال ریزگرد از سمت شمال به استان کرمان کاهش کیفیت هوا، غلظت غبار و کاهش دید افقی در مناطق شمال غرب، شمال و نوار شرقی استان را شاهد باشیم، افزود: این شرایط جوی تا روز دوشنبه آینده دور از انتظار نیست.

راستی با اشاره به اینکه به لحاظ دمایی نیز در روزهای آینده تغییرات محسوسی را در سطح استان نخواهیم داشت، بیان کرد: دمای امروز صبح شهر کرمان 14 درجه سانتیگراد بود و حداکثر دمای کرمان امروز به 34 تا 35 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه لاله‌زار با دمای 7 درجه سانتیگراد سردترین منطقه و ریگان طی 24 ساعت گذشته با دمای 45 درجه سانتیگراد، گرم‌ترین منطقه استان کرمان بود، گفت: از لحاظ دمایی تغییراتی در دمای استان نداریم و مردم استان کرمان روز‌های گرم پاییزی را تجربه خواهند کرد.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط