دوشنبه 02 مهر 1403 - 13:58

کد خبر 638703

دوشنبه 02 مهر 1403 - 13:50:00


«فیشینگ‌کار» حرفه‌ای در بهشهر دستگیر شد


ایرنا/ فرمانده انتظامی بهشهر از دستگیری یک فیشینگ کار حرفه ای با کشف ۳۰میلیارد ریال کلاهبرداری از ۲۶ مالباخته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبر قلی‌پور، فرمانده انتظامی بهشهر اظهار کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده بررسی خرید اینترنتی با وجوه کلاهبرداری شده از طریق فیشینگ، تیم ویژه ای از کارشناسان پلیس فتای شهرستان رسیدگی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: بررسی‌های اولیه حاکی از این بود که شاکی پرونده قصد فروش تلفن همراه خود را در یکی از سایت‌های خرید و فروش (شیپور) لوازم دست دوم داشته که شخص ناشناس با وی تماس گرفته و با واریز وجه به حساب او از طریق تاکسی اینترنتی، تلفن همراه را دریافت کرده و نامبرده پس از مدتی با انسداد حساب خود مواجه شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر با اشاره به تشکیل پرونده قضائی و ارجاع پرونده به پلیس فتا، اضافه کرد: در ادامه کارشناسان پلیس فتا با بکارگیری اقدامات فنی و پلیسی متهم را شناسایی پرونده و با هماهنگی قضائی وی را در شهرستان همجوار نکا دستگیر کردند.

وی با اشاره به فعالیت گسترده متهم در حوزه کلاهبرداری اینترنتی گفت: میزان کلاهبرداری انجام شده توسط متهم بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده و تاکنون ۲۶ مالباخته این پرونده در سراسر کشور شناسایی شدند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط