دوشنبه 02 مهر 1403 - 14:01

کد خبر 638710

دوشنبه 02 مهر 1403 - 11:52:37


جزئیات مصاحبه پذیرفته شدگان رشته‌های بورسیه و دارای شرایط خاص کنکور اعلام شد


ایسنا/ جزئیات مصاحبه معرفی‌شدگان‌ چند برابر ظرفیت، زمان و محل مصاحبه، معاینه و گزینش‌ رشته‌های ‌تحصیلی بورسیه و دارای شرایط خاص آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ اعلام شد.

فهرست اسامی چند برابر ظرفیت متقاضیان رشته‌های تحصیلی بورسیه و دارای شرایط خاص دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که در زمان انتخاب رشته‌، یک یا چند کدرشته­ محل از دانشگاه‌های مربوط را در فرم انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ خود انتخاب نموده‌ و نمره علمی مرحله معرفی چند برابر ظرفیت را کسب کرده‌اند، با رعایت تقدم انتخاب رشته اعلام شده است.

 در گزینش نهایی هر رشته منحصراً کسانی قبول اعلام خواهند شد که طبق برنامه زمانی در مصاحبه یا سایر مراحل گزینش در این مرحله موفق شده، صلاحیت عمومی آنان توسط هیأت ‌مرکزی گزینش ذیربط تائید شده، ضوابط انتخاب ‌رشته فوق را رعایت نموده و حداقل نمره‌ علمی نهایی برای هر رشته را کسب نمایند. لازم به توضیح است اسامی پذیرفته‌شدگان نهائی این دانشگاه‌ها به همراه نتایج سایر رشته‌های متمرکز آزمون‌ سراسری (در نیمه دوم مهرماه) اعلام خواهد ‌شد.

معرفی متقاضیان به عنوان چند برابر ظرفیت، به منزلة قبولی نیست و معرفی‌شدگان‌ لازم‌ است‌ برای‌ انجام‌ مراحل‌ مختلف‌ گزینش‌ در تاریخ‌های‌ مقرر به‌ آدرس‌ تعیین‌ شده‌ در درگاه اطلاع‌رسانی مؤسسات ذیربط مندرج در جدول شمارۀ یک مراجعه‌ نمایند. هر متقاضی حداکثر به دو دانشگاه یا مورد بورسیه و شرایط خاص معرفی شده است. بدیهی‌ است‌ عدم‌ مراجعه‌ برای‌ انجام‌ مراحل‌ گزینش در هر مورد معرفی،‌ به‌ منزلة‌ انصراف‌ قطعی‌ از گزینش‌ در رشته‌ یا رشته‌های‌ آن مؤسسه تلقی‌ خواهد شد و وضعیت متقاضی در سایر اولویت‌های انتخابی وی بررسی­ می‌شود.

 آن‌دسته از متقاضیانی که نسبت به انتخاب یک یا چند کدرشته محل از مؤسسات دارای شرایط خاص مندرج در این اطلاعیه اقدام نموده اما در این مرحله معرفی نشده‌اند، عدم معرفی آنها به یکی از دلایل ذیل است:

۱- شانس قبولی در اولویت‌های بالاتر از کدهای مربوط به رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص را دارند.

۲- حداقل نمره علمی لازم یا شرایط تعیین شده برای دانشگاه یا کدرشته ­محل مربوط را ندارند.

 بررسی و پاسخگویی در خصوص وضعیت افرادی که در این مرحله معرفی نشدند در اواخر مهرماه میسر خواهد بود. پس از اعلام نتایج نهائی، در نیمه دوم مهر ماه، برای متقاضیان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ که نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش در زمان مقرر اقدام نموده‌اند، کارنامه نتیجه نهایی تهیه خواهد شد. لذا متقاضیانی که پس از دریافت کارنامه، نسبت به مندرجات آن سؤال دارند، می‌توانند درخواست خود را مطرح نمایند.

معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت باید قبل از مراجعه به موسسه ذیربط، برای اطلاع از برنامه زمانی، محل انجام مصاحبه و مدارک مورد نیاز برای انجام مراحل مصاحبه، معاینه یا سایر مراحل گزینش به درگاه اطلاع‌رسانی موسسه یا ارگان محل معرفی مندرج در جدول شمارۀ یک مراجعه نمایند.

 با توجه به اعلام دانشگاه فردوسی مشهد رشته حسابداری دوره مشترک نیاز به مصاحبه ندارد، لذا در این مرحله اسامی برای مصاحبه در این رشته‌ اعلام نمی‌شود.

انجام مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت­های عمومی(گزینش) معرفی­شدگان چند برابر ظرفیت رشته­های تحصیلی متمرکز دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به شرح ذیل خواهد بود.

۱- با توجه به اینکه مصاحبه اختصاصی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به صورت متمرکز در شهر تهران صورت خواهد گرفت، ضروریست داوطلبان جهت اطلاع از فرآیند انجام مصاحبه به پرتال  دانشگاه مزبور به نشانی https://www.sru.ac.ir مراجعه نمایند.

 انجام بررسی صلاحیت­های عمومی گزینش، توسط هسته گزینش اداره کل آموز ش و پرورش استان محل اقامت داوطلب صورت خواهد گرفت. 

حضور نیافتن در مهلت مقرر برای انجام مصاحبه و سایر مراحل گزینش آن به هر دلیل به منزله انصراف از تحصیل در رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تلقی می­گردد. مسئولیت آن  نیز صرفاً به عهده داوطلب خواهد بود.

داوطلبانی که صلاحیت‌های تخصصی یا عمومی آنان مورد تأیید آموزش ‌و پرورش قرار نمی‌گیرد، از فرایند گزینش نهایی برای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی حذف خواهند شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط