دوشنبه 02 مهر 1403 - 15:42

کد خبر 638715

دوشنبه 02 مهر 1403 - 12:40:00


قاچاقچی سوخت در همدان نقره‌داغ شد


ایسنا/ مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از محکومیت ۹ میلیارد و ۹۸۴ میلیون ریالی قاچاقچی سوخت در همدان خبر داد. 

مرضیه یونسی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان اظهار کرد: شعبه هفتم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز همدان پرونده قاچاق ۱۳ هزار و ۲۰۰ لیتر نفتگاز به ارزش سه میلیارد و ۳۳۸ میلیون ریال را رسیدگی کرد.

وی تصریح کرد: شعبه پس از رسیدگی و با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و متخلف را علاوه بر ضبط تانکر غیر مجاز و سوخت کشف شده و احتساب مدت بازداشت به پرداخت شش میلیارد و ۶۴۶ میلیون ریال جزای نقدی معادل دو برابر ارزش سوخت محکوم کرد.

یونسی اظهارکرد: همچنین شعبه به دلیل بیشتر بودن ارزش وسیله نقلیه از کالای قاچاق، متخلف را معادل ارزش کالا به پرداخت سه میلیارد و ۳۳۸ میلیون ریال جریمه و در مجموع به پرداخت ۹ میلیارد و ۹۸۴ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان خاطرنشان کرد: با گزارش ماموران پلیس امنیت اقتصادی همدان پیرامون کشف محموله سوخت قاچاق از یک خودرو کامیون کشنده، پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده بود.

یونسی همچنین به بیش از ۲۰ پرونده مهم و ملی با محکومیت افزون‌بر پنج میلیارد ریال در شش ماهه نخست سال‌جاری اشاره کرد و افزود: در راستای کمک به ثبات اقتصادی و جلوگیری از سودجویی فرصت‌طلبان، با توجه به وظیفه ذاتی تعزیرات حکومتی مبنی بر رسیدگی و صدور حکم در چارچوب قانون و در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در شش ماهه نخست امسال تعداد ۶۲۵۶ فقره پرونده مورد رسیدگی قرارگرفته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان با بیان اینکه از این تعداد ۵۳۱۹ پرونده دربخش کالا و خدمات، ۶۴۹ پرونده دربخش قاچاق کالا وارز  و ۲۸۸ پرونده دربخش بهداشت، دارو و درمان است، یادآور شد: متخلفان به مبلغ ۲۱۲۵ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

این مقام مسئول افزود: از این تعداد پرونده، بیش از ۲۰ پرونده مهم و ملی با محکومیت پنج میلیارد ریال به بالا بوده و تعزیرات حکومتی همدان علاوه بر پرونده‌های خرد به پرونده‌های کلان نیز با اولویت بیشتری رسیدگی و آرا قاطع صادر می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان در پایان گفت: با همکاری و تلاش بازرسان سازمان صمت، ادارات جهاد، منابع طبیعی، دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت و درمان، شرکت نفت، اتاق اصناف، مأموران نیروی انتظامی و پلیس امنیت اقتصادی این تعداد پرونده تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط