دوشنبه 02 مهر 1403 - 14:58

کد خبر 638803

دوشنبه 02 مهر 1403 - 13:01:00


پیکاپ جدید Saic Maxus در نمایشگاه هانوفر رونمایی شد


/ شرکت SAIC در نمایشگاه خودروی IAA هانوفر در آلمان، وانت جدید خود به نام Maxus eTerron 9 را معرفی کرد. برند Maxus قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۵، ده مدل جدید به خط تولید خود اضافه کند.

Maxus eTerron 9 نسخه تولیدی مفهوم وانت GST است که در نمایشگاه خودروی شانگهای سال گذشته به نمایش گذاشته شد. این مفهوم حتی شامل یک پهپاد بزرگ در صندوق عقب خودرو به همراه دوچرخه‌های کوهستانی در قسمت عقب بود که سبک زندگی در فضای باز را به تصویر می‌کشید.

جالب است که اکنون این پلتفرم به نام Interstellar GST شناخته می‌شود و نه خود وانت. به نظر می‌رسد نمایشگاه هانوفر اولین باری است که این وانت به صورت عمومی در فرم تولیدی به نمایش گذاشته شده است. علاوه بر این، به نظر می‌رسد نام eTerron 9 نامی است که برای صادرات به کار می‌رود. اخیراً اطلاعات فهرست‌ گذاری وزارت صنعت و فناوری اطلاعات (MIIT) نشان داد که این وانت در بازار چین به نام Interstellar X شناخته می‌شود.

Maxus eTerron 9 ادعا می‌شود که اولین وانت تمام برقی با اندازه متوسط تا بزرگ از برند چینی است که به صادرات می‌رسد. اندازه‌ها طبق MIIT برای Interstellar X به ترتیب ۵۵۰۰ (۵۶۳۰) / ۲۰۰۵ / ۱۸۶۰ (۱۸۷۴) میلی‌متر (طول/عرض/ارتفاع) است، در حالی که فاصله محور آن ۳۳۰۰ میلی‌متر است. این وانت با دو موتور که ۱۳۸ کیلووات در محور جلو و ۲۱۶ کیلووات در محور عقب قدرت دارند، تأمین می‌شود. نسخه تولیدی به نظر می‌رسد که فضای بزرگ صندوق جلو را حفظ کرده است، هرچند که به نظر می‌رسد پهپاد پرواز کرده است.

فروش‌های صادراتی تجمعی وانت‌های SAIC تحت برند Maxus به بیش از ۱۸۰,۰۰۰ واحد رسیده است، که فروش در اروپا، استرالیا، نیوزیلند و آمریکا بیش از ۹۰% از کل را تشکیل می‌دهد. شی جیائو یوه، معاون مدیر کل SAIC Maxus، در کنفرانس خبری در هانوفر ادعا کرد که این برند در سال ۲۰۲۵ با ده مدل جدید در اروپا خط تولید خود را گسترش خواهد داد. ادعا می‌شود که Maxus 58% از کل فروش خودروهای جدید انرژی SAIC در اروپا را به خود اختصاص داده است، هرچند که از اعلامیه مشخص نبود که آیا این عدد تجمعی است یا مربوط به سال ۲۰۲۴.

Maxus ریشه در تولیدکننده ون‌ های تجاری سابق بریتانیایی LDV Group دارد. SAIC در سال ۲۰۱۰ باقی‌مانده‌های این شرکت را خریداری کرد و اولین ون Maxus را در سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه کرد. باید توجه داشت که Maxus تحت LDV یک نام محصول بود و این نام بعدها به نام برند تبدیل شد. در برخی بازارها، به ویژه در بریتانیا، ایرلند و استرالیا، این برند هنوز تحت نام LDV به فروش می‌رسد و نه نام Maxus که در چین و بیشتر بازارهای دیگر استفاده می‌شود. در چین، این برند SUVها و MPVها را به همراه وسایل نقلیه تجاری بیشتری به فروش می‌رساند. برخی از این‌ها نیز به همراه دامنه وسایل نقلیه تجاری Maxus صادر می‌شوند. در تایلند، وانت‌های Maxus تحت نام MG دوباره نام‌گذاری شده‌اند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط