دوشنبه 02 مهر 1403 - 14:55

کد خبر 638816

دوشنبه 02 مهر 1403 - 12:50:51


واگذاری ۲۱ کودک کرمانشاهی به فرزندخواندگی


جام جم/ مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه مناسب‌ترین مکان برای پرورش فرزندان کانون امن خانواده است، از واگذاری ۲۱ کودک کرمانشاهی به فرزندخواندگی خبر داد.

بهزاد شهبازی، مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت نگهداری فرزندان بی‌سرپرست اظهار داشت: با توجه به اهمیت نگهداری فرزندان بی‌سرپرست و یا بدسرپرست سازمان بهزیستی استان کرمانشاه دارای ۶ خانه نگه‌داری و یک مرکز شیرخوارگاه است که این مراکز از جمله مجهزترین و استانداردترین مراکز نگهداری کودکان در سطح کشور هستند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: هم‌اکنون ۱۰۰ کودک در مراکز شبانه‌روزی سازمان بهزیستی استان کرمانشاه نگه‌داری می‌شوند و یکی از سیاست‌های مهم و راهبردی این نهاد واگذاری این کودکان به خانواده‌های متقاضی و پرورش در محیط امن خانواده‌ است.
شهبازی با اشاره به شرایط عمومی واگذاری فرزندان به خانواده‌های متقاضی، تصریح کرد: همه افراد متقاضی که پنج سال از زندگی مشترک آن‌ها سپری شده و صاحب فرزند نشده‌اند، می‌توانند به سامانه بهزیستی مراجعه و نسبت به ثبت درخواست فرزندخواندگی اقدام کنند.
وی ادامه داد: همچنین افراد دارای بالای ۳۰ سال برای حداقل یکی از زوج‌های متقاضی، عدم محکومیت جزائی مؤثر، افراد دارای تمکن مالی، محجور نباشد، عدم اعتیاد به مواد مخدر، عدم ابتلا به بیماری‌های واگیر و صعب‌العلاج و دارای صلاحیت اخلاقی از جمله ویژگی‌های عمومی است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۶ کودک و نوجوان به خانواده فرزند پذیر واگذار شده و طی امسال نیز تا پایان شهریورماه سرپرستی تعداد ۲۱ کودک به خانواده فرزند پذیر واگذار شده است.
شهبازی با بیان اینکه بهزیستی نگه‌داری از فرزندان بی‌سرپرست را وظیفه خود می‌داند، عنوان کرد: این فرزندان چنانچه به خانواده‌ای واگذار نشوند تا سن ۱۸ سالگی می‌توانند در این مراکز حضور داشته باشند.
وی با اشاره به نحوه نظارت سازمان بهزیستی بر خانواده‌هایی که فرزندان در آن‌ها حضور دارند، بیان کرد: نظارت بر خانواده فرزند پذیر تا سن ۱۸ سالگی کودک توسط سازمان بهزیستی و بر اساس دستورالعمل‌های تخصصی انجام می‌گیرد.
مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه تأکید کرد: این سازمان به عنوان متولی نگه‌داری کودکان بی‌سرپرست وظیفه دارد محیط امن و مناسبی را برای فرزندان مهیا کند که خوشبختانه مراکز استان کرمانشاه جزو بهترین مراکز کشور محسوب می‌شوند و تمام شرایط شامل تحصیل، بهداشت و درمان برای این فرزندان فراهم شده است.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط