دوشنبه 02 مهر 1403 - 16:48

کد خبر 638819

دوشنبه 02 مهر 1403 - 12:53:42


انوشیروانی: بابت حواشی عذرخواهی می‌کنم


مهر/رئیس فدراسیون وزنه‌برداری با تاکید بر این که هیچکس با هزینه شخصی به اسپانیا اعزام نشده است گفت: به خاطر حواشی و اتفاقاتی که رخ داده است عذرخواهی می کنم.
سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری  درباره حواشی به وجود آمده در فدراسیون وزنه‌برداری و محرومیت ۶ وزنه‌بردار از حضور در مسابقات جهانی به دلیل قصور فدراسیون گفت: روز گذشته با معاون توسعه و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان جلسه داشتیم و قرار بر این شد که فدراسیون این موضوع را بررسی کند و با عواملی که در این مسیر قصور کردند برخورد شود. در موضوعی که به وجود آمده ضعف از سوی فدراسیون بوده و من از این وزنه‌برداران عذرخواهی می‌کنم.
لیست اولیه برای ۳ ماه پیش است اما ناجوانمردانه منتشر کردند
وی گفت: متأسفانه حرکت ناجوانمردی انجام شد و لیست اولیه نفرات اعزامی به مسابقات جهانی اسپانیا منتشر شد، این لیست برای سه ماه قبل است. ما ابتدا لانگ لیست تهیه می‌کنیم تا تعداد نفراتی که پیش‌بینی می‌کنیم برای اعزام نیاز است در کنار تیم باشد، با اسم افراد غیرمرتبط پر می‌کنیم اما این نفرات هیچ زمانی اعزام نمی‌شوند و حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد لیست اولیه ریزش می‌کند و در نهایت نفراتی که لازم است در کنار تیم و وزنه‌برداران باشند به مسابقات اعزام خواهند شد.
رئیس فدراسیون وزنه برداری عنوان کرد: در لیست قبل از اعزام از ۳۹ نفر قرار بود ۲۹ نفر اعزام شود، اما بعد از اینکه ۶ وزنه‌بردار از این مسابقات محروم شدند، دو سه نفر از مربیان و همراهان هم کم شدند و در نهایت تعداد ۲۰ نفر به این مسابقات اعزام شدند.
در لیست اولیه فقط جایگاه‌ها پر می‌شود اما اعزام نمی‌شوند
انوشیروانی در واکنش به اینکه اسامی همسر و دختر آقای سلیمی در لیست اولیه به عنوان بدنساز و همراه بود و شائبه‌های زیادی در این خصوص ایجاد شد، گفت: بله متأسفانه شائبه ایجاد شد ولی ما در لیست اولیه افراد را به گونه‌ای توزیع می‌کنیم که با چارچوب شورای برون مرزی تطابق داشته باشد و همه جایگاه‌ها در لیست اولیه تنها پر می‌شوند اما در زمان اعزام نفراتی حضور خواهند داشت که باید در کنار تیم باشند و برای تیم مهم هستند و با لیست اولیه کاملاً متفاوت است.
بابت اتفاقات به وجود آمده از همه عذرخواهی می‌کنم
وی اظهارداشت: این موضوع هم فقط برای ما صدق نمی‌کنند بلکه اگر لیست همه فدراسیون‌ها مورد نظارت قرار بگیرد، لانگ لیست با لیست نفرات اعزامی متفاوت خواهد بود. به هر حال هر اتفاق و حاشیه منفی که در فدراسیون وزنه‌برداری رخ دهد من باید پاسخگو باشم و بابت اتفاقاتی که در فدراسیون من رخ داده عذرخواهی می‌کنم و ان‌شالله تلاش می‌کنیم در آینده دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.
وزنه‌برداران فقط این مسابقات را از دست دادند
انوشیروانی در پاسخ به این سوال که آیا محرومیت وزنه‌برداران تنها برای این مسابقات است یا رقابت‌های دیگر هم شامل می‌شود، گفت: چه محرومیتی! دو آزمایش دوپینگی از وزنه‌برداران گرفته شده اما فاصله زمانی باید ۱۴ روز باشد که متأسفانه تست دوپینگی که ما از این وزنه‌برداران گرفتیم ۱۲ روز بوده و به خاطر دو روز جلوتر آن‌ها این مسابقات را از دست دادند. ضمن اینکه فدراسیون جهانی می‌خواست به ما کمک کند اما (ATA) آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ طبق قوانین جهانی اجازه نداد. محرومیتی در کار نیست و آن‌ها فقط این مسابقات را از دست دادند.
مثبت شدن دوپینگ بحث آبروی ورزشکار و خانواده اوست
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری تأکید کرد: برخی دوستان کم لطفی کردند و گفته بودند وزنه‌برداران ما دوپینگی شدند که این درست نیست و ما هم این موضوع را پیگیری می‌کنیم. ما اصلاً وزنه‌بردار دوپینگی نداریم آن‌ها دو مرحله آزمایش دادند و مشکلی هم نداشتند. اگر تست ورزشکاری مثبت شود باید به صورت موثق نامه از سوی وادا ارسال شود و پس از آن نادو به ما اعلام کند، در واقع این طور نیست که هر کسی ادعا کند درست باشد. بحث آبروی ورزشکار و خانواده او به میان است و ما این موضوع را از سوی رسانه‌هایی که این اخبار را منتشر کردند پیگیری خواهیم کرد. از رسانه‌هایی که سعی کردند واقعیت را انعکاس دهند هم تشکر می‌کنم و همانطور که گفتم هر اتفاقی رخ داده اول و آخر من باید پاسخگو باشم و از بابت اتفاقات رخ داده عذرخواهی می‌کنم و دیگر از این مسائل پیش نخواهد آمد.
انوشیروانی تأکید کرد: ما الان حدود دو سال است که به مسابقات مختلف نفرات را اعزام می‌کنیم هیچ وقت با چنین مشکلاتی روبه‌رو نبودیم. کسانی که مغرضانه به فدراسیون ما کم لطفی می‌کنند افرادی هستند که در فدراسیون ما فعالیت می‌کردند و اگر پیش از این در اعزام‌ها موردی بود به سرعت آن را رسانه‌ای می‌کردند.
انتشار لیست اولیه یک کار ناپسند بود
وی بااشاره به اینکه گاهی وقت‌ها در لیست همراهان اسامی عجیب و غریبی مطرح است و در مورد دلایل آن گفت: ما برای هر مسابقه یک یا چند اسپانسر داریم و شاید از طرف آن اسپانسرها حداقل‌ترین خواسته این باشد که یکی از عوامل روابط عمومی برای بحث پوشش خبری به جهت تبلیغات اعزام شود. تمام نفرات اعزامی ما همگی توجیه قابل قبول دارند اما به ما کم لطفی شد. انتشار لیست اولیه از هر جایی که لو رفته یک کار ناپسند بوده و اگر لیست‌های اولیه همه اعزام‌ها مورد بررسی قرار بگیرد، همین شرایط را دارد.
لانگ لیست با هر عنوانی پر می‌شود اما با نفرات اعزامی تطابق ندارد
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: لانگ لیست در واقع لیستی است که از سوی فدراسیون‌ها تنها با هر عنوانی پر می‌شود، اما لیست نهایی افرادی است که حضورشان در کنار تیم الزامی است و در نهایت همان نفرات هم اعزام می‌شوند. این دوستان لیست اولیه را خیلی وقت بود در اختیار داشتند چون برای سه چهار ماه قبل است ولی الان آن را منتشر کردند؛ لیست ما چندین مرتبه دچار دستخوش و تغییر شد اما متأسفانه همان لیست اولیه را منتشر کردند و حاشیه به وجود آوردند.
شورای برون مرزی به فدراسیون‌ها اعتماد دارد
انوشیروانی در پاسخ به این سوال که آیا شورای برون مرزی نظارتی روی لیست اولیه دارد یا خیر گفت: انصافاً وزارت ورزش همیشه با ما همراه است؛ شورای برون مرزی هم به فدراسیون‌ها اعتماد می‌کند چون افرادی که در شورای برون مرزی هستند با خانواده فدراسیون وزنه‌برداری ناآشنا هستند بنابراین به ما اعتماد می‌کنند، اگر قصوری بوده از طرف ما رخ داده و شورای برون مرزی نهایت لطف را به فدراسیون ما داشته است.
هیچکس با هزینه شخصی اعزام نشده است
وی در واکنش به این موضوع که مگر فدراسیون‌های ورزشی آژانس مسافرتی هستند و چرا اصلاً باید گفته شود برخی افراد با هزینه شخصی اعزام می‌شوند، گفت: چه کسانی با هزینه شخصی اعزام شدند؟! تعداد ۲۰ نفری که اعزام شدند و حتی ۲۹ نفری که قبل از حذف ۶ وزنه‌بردار قرار بود اعزام شوند، همگی سمت مشخص داشتند و با شرح وظایف تعریف شده به رقابت‌ها اعزام شدند. کاری خارج از عرف صورت نگرفته و هیچ کسی هم با هزینه شخصی به مسابقه‌ای اعزام نشده است.
اسناد مالی همه اعزام‌ها موجود و قابل بررسی است
انوشیروانی تأکید کرد: حتی گاهی وقت‌ها برای تشویق هیأت‌ها در برخی مسابقات رئیس آن هیأت حضور داشته یا اینکه اسپانسر با توجه به حجم کمک میلیاردی خواسته که یک نفر در قالب خبرنگار برای پوشش خبری اسپانسر حضور داشته باشد، اما هیچ زمانی مواردی نداشتیم که فردی با هزینه شخصی در مسابقات حضور پیدا کند. این موضوع اصلاً امکان ندارد، اسناد مالی و هزینه‌ها برای اعزام‌ها موجود است و قابل بررسی است. ما نمی‌توانیم همه موارد را رونمایی کنیم اما دستگاه‌های قضائی پیگیر مسائل هستند و بازرسی کل کشور هر هفته دو سه موضوع را از ما می‌پرسند و مستندات می‌خواهند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط