دوشنبه 02 مهر 1403 - 16:49

کد خبر 638933

دوشنبه 02 مهر 1403 - 14:07:51


۳۰ واحد بهداشتی متخلف در سنندج پلمپ شد


ایرنا/ رئیس مرکز بهداشت شهرستان سنندج گفت: در ۶ ماهه اول امسال، ۲۶ هزار بازرسی توسط کارشناسان بهداشت محیط این مرکز به ثبت رسید که طی آن ۳۰ واحد متخلف بهداشتی پلمپ شد.

محمد شاه ویسی، رئیس مرکز بهداشت شهرستان سنندج اظهار کرد: نیمه اول امسال ۷۰ واحد صنفی هم به دلیل نادیده گرفتن تذکرهای بازرسان بهداشتی و شکایات به مراجع قانونی معرفی شدند.
وی افزود: مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی مانند رستوران ها، سوپرمارکت ها، نانوایی، کافه، انبار مواد غذایی، آرایشگاه های زنانه و مردانه و همچنین مراکز درمانی، ماهانه توسط کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی به صورت مستمر از نظر رعایت موازین بهداشتی مورد بازرسی قرار می‌گیرند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان سنندج از ۶ هزار و ۳۴۲ بازرسی از کارگاه ها، کارخانجات و ادارات طی ۶ ماه اخیر در سنندج خبر داد و گفت: این بازرسی ها در حوزه بهداشت حرفه ای و ایمنی کار به لحاظ ایمنی کارگران و کارمندان توسط کارشناسان حاذق این مرکز انجام شد.
شاه ویسی با اشاره به اینکه در این حوزه هیچ واحدی پلمپ نشده است، اضافه کرد: در۶ ماهه اول امسال تنها سه مورد به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی یادآور شد: اولویت های بازرسان بهداشت در این بازدیدها، جلوگیری از هرگونه مسمومیت و طغیان بیماری است که با رعایت نکات بهداشتی و نگهداری و طبخ و توزیع صحیح مواد غذایی حاصل می شود.
رئیس شبکه بهداشت شهرستان سنندج اضافه کرد: مردم می‌توانند از طریق ارتباط با سامانه ۱۹۰ درخواست ها و شکایت خود را در کمترین زمان ممکن به ما اطلاع دهند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط