دوشنبه 02 مهر 1403 - 18:56

کد خبر 638971

دوشنبه 02 مهر 1403 - 14:45:00


یکی از بزرگترین معادن الماس جهان، ۴.۲ میلیون کیلووات انرژی پاک تولید می‌کند


ایسنا/یکی از بزرگ‌ترین معادن الماس جهان مصرف گازوئیل در معدن دیاویک(Diavik) را یک میلیون لیتر در سال کاهش می‌دهد.

 در روزگاری که صنایع معدنی در افزایش انتشار کربن در سراسر جهان نقش دارند، یک معدن الماس در کانادا شروع به تولید انرژی پاک کرده است. هدف این تلاش کاهش انتشار کربن و هدایت صنعت به سمت انرژی پاک است.

به نقل از آی‌ای، ریو تینتو(Rio Tinto)، یک شرکت معدنی است که از نیروگاه خورشیدی برای تولید انرژی پاک در معدن الماس دیاویک استفاده می‌کند.

این شرکت معدنی نصب نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۳.۵ مگاوات خود را در مناطق شمال غربی کانادا تکمیل کرده است. این پروژه همچنین بزرگترین نیروگاه خورشیدی خارج از شبکه کشور در سراسر کانادا است.

این تاسیسات مصرف گازوئیل در دیاویک را یک میلیون لیتر در سال کاهش می‌دهد و دارای ۶۶۲۰ صفحه خورشیدی است که ادعا می‌شود این تاسیسات سالانه ۴.۲ میلیون کیلووات ساعت انرژی خورشیدی تولید می‌کنند.

همچنین انتشار گازهای گلخانه‌ای(GHG) را تا ۲۹۰۰ تُن کاهش می‌دهد. این قابل مقایسه با حذف ۶۳۰ خودرو از جاده در هر سال است.

این نیروگاه خورشیدی تا ۲۵ درصد از برق معدن را در طول فرآیند بسته شدن آن تا سال ۲۰۲۶ تامین می‌کند و انرژی را از نور خورشید و همچنین از نور منعکس شده از برف تولید می‌کند.

متیو برین(Matthew Breen)، مدیر عملیات معدن، اظهار داشت که بزرگترین نیروگاه خورشیدی خارج از شبکه در شمال کانادا، آخرین تعهد شرکت به محیطی است که مردم در آن زندگی و کار می‌کنند.

دیاویک افزود: ما مفتخریم که راه را برای پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر در مقیاس بزرگ در شمال کانادا رهبری می‌کنیم.

گروه ریو تینتو، شرکت چند ملیتی بریتانیایی-استرالیایی، در حال پیشرفت قابل توجهی در ابتکارات کربن زدایی در سراسر جهان است. این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا ۵۰ درصد کاهش دهد و تا سال ۲۰۵۰ به انتشار صفر خالص کربن در کل عملیات خود دست یابد.

ساخت این معدن در سال ۲۰۰۰ آغاز شد. این معدن در فاصله ۱۸۶ مایلی شمال شرقی یلونایف(Yellowknife) قرار دارد و از سه لوله کیمبرلیت(kimberlite) تشکیل شده است. این معدن در جزیره‌ای به مساحت ۲۰ کیلومتر مربع در زیر آب‌های لاک دو گراس(Lac de Gras) قرار دارد. ساخت این معدن در سال ۲۰۰۰ آغاز شد و تولید تجاری الماس خام معدن در ژانویه ۲۰۰۳ آغاز گشت.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط