دوشنبه 02 مهر 1403 - 20:01

کد خبر 639030

دوشنبه 02 مهر 1403 - 15:47:05


آموزش و پرورش: ۳۴ هزار بازمانده از تحصیل به کلاس‌های درس بازگشتند


ایرنا/ معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: جذب حداکثری دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در دستورکار این وزارتخانه است و سال تحصیلی گذشته حدود ۳۴ هزار نفر شناسایی و جذب شدند.

رضوان حکیم‌زاده اظهار کرد: البته شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل یک اقدام ملی است و برای تحقق آن باید سایر سازمان‌ها مانند ثبت احوال و بهزیستی نیز در کنار آموزش و پرورش باشند.

به گفته حکیم زاده بر اساس آمار، سال تحصیلی گذشته ۲۱۶ هزار نفر از دانش‌آموزان ثبت نام نکردند که ۱۶۴ هزار نفر بازمانده از تحصیل بودند.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امیدواریم امسال با برنامه‌ریزی انجام شده و البته با هم‌افزایی میان دستگاه‌های مرتبط، جذب بازماندگان از تحصیل شتاب بیشتری پیدا کند.
حکیم زاده بیان کرد: با توجه به ثبت نام‌هایی انجام شده در سال تحصیلی جاری، می‌کوشیم تا در اولین زمان ممکن بازماندگان احتمالی رصد و شناسایی شوند تا با همکاری استان‌ها برنامه جذب حداکثری این دانش آموزان در دستورکار قرار گیرد.

وی ادامه داد: بیش از ۹ میلیون دانش آموز در حدود ۶۴ هزار مدرسه ابتدایی کشور تحصیل می‌کنند که از مدارس تک نفره و کمتر از ۱۰ نفره در روستاها و مناطق عشایری تا مدارس پرجمعیت شهرها را شامل می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برای ما این دانش آموزان مدارس شهری و مدارس عشایری و روستایی همه به عنوان یک سرمایه، ارزشمند است و اگر یکم مهر ماه آیین آغاز سال تحصیلی دیگر مدارس به طور رسمی برگزار می‌شود، دوم مهر ماه را بر مدارس عشایری تمرکز کرده‌ایم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط