دوشنبه 02 مهر 1403 - 18:53

کد خبر 639045

دوشنبه 02 مهر 1403 - 15:59:10


مدرسه «قصه‌های مجید» در اصفهان بازگشایی شد


ایرنا/ مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان از بازگشایی مدرسه «شهید حلبیان»، محل ضبط قسمت‌هایی از سریال «قصه‌های مجید» خبر داد که پس از چند سال خارج شدن از چرخه فعالیت، بطور مجدد احیاء شد.

مدرسه‌ شهید حلبیان اصفهان(با نام قدیمی اتحاد یا الیانس) واقع در خیابان هاتف اصفهانی، خیابان مشیر(یخچال) جنب کوچه شریعتی در سال ۱۲۸۰ افتتاح و بخش‌هایی از مجموعه‌ تلویزیونی «قصه‌های مجید» به کارگردانی کیومرث پوراحمد در سال ۱۳۶۹ در این مکان فیلم‌برداری شد. بخش‌هایی از ساختمان این آموزشگاه در اوائل دهه ۹۰ تخریب شده بود.
محمدرضا ابراهیمی روز دوشنبه در جریان بازدید از این مدرسه گفت: مدرسه «شهید محمدباقر حلبیان» یکی از مدارس خاص استان، هم از لحاظ قدمت یکصد ساله و هم خاطره‌برانگیزی آن در اذهان مردم از نظر سریال «قصه‌های مجید» است که در این مدرسه تولید می‌شد.
وی اظهار داشت: این مدرسه پس از اینکه چندین سال که از چرخه فعالیت خارج و آرام‌آرام به فراموشی سپرده شده بود، امسال با تلاش فراوان در رشته‌های صنایع‌ دستی و جواهرسازی بازگشایی شد.
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: برای حفظ این بنا تلاش شد تا هویت مدرسه بودن آن حفظ شود و بر این اساس نیز در قالب هنرستان هنرهای صنایع‌ دستی احیاء شد.
سال تحصیلی جدید در استان اصفهان با حضور بیش از یک میلیون دانش‌آموز در پنج هزار و ۶۰۰ واحد آموزشی آغاز شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط