دوشنبه 02 مهر 1403 - 19:53

کد خبر 639127

دوشنبه 02 مهر 1403 - 17:07:11


تحقق خواسته مهم مردم گناوه؛ پل «سیدرضا» زیر بار ترافیک می‌رود


مهر/ پس از سال‌ها انتظار، مطالبه دیرینه مردم گناوه مبنی بر احداث پل جایگزین ورودی گناوه، پل «سیدرضا» در هفته دفاع مقدس زیر بار ترافیک می‌رود.

پل مسیر کمربندی شهر گناوه موسوم به «سیدرضا» با عمر ۵ دهه و مصالح قدیمی، سال‌ها چشم انتظار بازسازی بود که این مهم به همت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در آستانه تحقق است.

این پل که مدخل ورودی بندر گناوه از سمت شهرستان‌های دیلم و استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد است، ضمن اینکه جوابگوی ترافیک امروزی نیست، مدتهاست عمر مفید آن به سر آمده و در زمان بارش‌های سیل آسای زمستانی هم زیر آب می‌رود.

همچنین این پل یکی از راه‌های دسترسی مردم شهرستان به آرامگاه مرحوم سید رضا و قبرستان جدید گناوه است که آخر هفته‌ها ترافیک بالایی داشته و بازسازی مجدد آن به خواسته‌ای مهم طی دو دهه اخیر مبدل شده است.

بر همین اساس، در تابستان ۱۴۰۱ و به منظور تحقق این خواسته دیرینه، احداث پل جایگزین سیدرضا کلید خورد و اکنون این پروژه شاخص در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است.

تحقق خواسته مهم مردم گناوه/ پل «سیدرضا» زیر بار ترافیک می‌رود

پل سیدرضا در هفته دفاع مقدس زیر بار ترافیک می‌رود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: احداث پل جایگزین سیدرضا از خواسته‌های چندین ساله کاربران جاده‌ای در مناطق شمالی استان خصوصاً گناوه بود که خوشبختانه در هفته دفاع مقدس زیر بار ترافیکی می‌رود.

عبدالکریم اخترشناس بیان کرد: طول این پل با احتساب رمپ‌های ورودی و خروجی آن ۳۰۰ متر است که با اعتبار ۳۸ میلیارد تومان به سرانجام رسیده است.

اخترشناس اظهار داشت: برای احداث فونداسیون این پل ۲۴ شمع در اعماق زمین کار شده و حجم عملیات خاکی و روسازی آن شامل ۸۲۰۰ هزار مترمکعب است.

وی یادآور شد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان پروژه‌های متعددی در مسیر تحقق خواسته‌های دیرینه هم استانی‌ها اجرایی کرده که احداث راه آخرین روستای بالای ۵۰ خانواری استان، تکمیل جاده روستایی ریز- باغان پس از حدود یک دهه توقف، پل جدید روستای درودگاه که مطالبه چندین دهه‌ای مردم بوده، شروع بهسازی جاده نمازگاه- ارم دشتستان و پل جدید در ورودی گناوه (گشویی) از جمله این موارد است.

تحقق خواسته مهم مردم گناوه/ پل «سیدرضا» زیر بار ترافیک می‌رود

احداث پل جایگزین سیدرضا دو دهه بلاتکلیف بود

فرماندار شهرستان گناوه نیز گفت: احداث پروژه پل جایگزین سیدرضا قریب ۲۰ سال بلاتکلیف باقی مانده بود.

محمدتقی صفری اظهار کرد: با توجه به ترافیک بالا اجرای پل جدید از ضرورت‌ها و از مطالبه‌های مردم این شهرستان بود و اجرایی شدن آن به ارتقای ایمنی عبور و مرور در محورهای مواصلاتی گناوه منجر می‌شود.

صفری افزود: همچنین راه دسترسی به بیمارستان‌امیرالمؤمنین (ع) گناوه در هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: این جاده به طول ۸۰۰ متر به عرض ۱۶ متر و با یک دهنه پل در مدت کمتر از یک سال اجرا و در مراحل پایانی قرار دارد تا در هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری می‌رسد.

شهرستان گناوه دارای ۳۴۹ کیلومتر راه شامل ۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۵۲ کیلومتر راه اصلی، ۱۷۲ کیلومتر راه روستایی و ۵۵ کیلومتر راه‌های فرعی است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط