سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 12:01

کد خبر 639753

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 09:38:43


مرگ‌ومیرهای پی‌درپی حیوانات در باغ وحش ارم


تسنیم/ مرگ‌و‌میرهای پی‌درپی و تلف شدن حیوانات و پرندگان در باغ وحش ارم تمامی ندارد و همچنان نگرانی‌ها در این زمینه وجود دارد.

یکی از مراکز برجسته نگهداری و نمایش حیوانات در ایران، اخیراً با بحران جدی مرگ‌ومیر حیوانات مواجه شده است. این وضعیت نه‌تنها بر اکوسیستم باغ‌وحش تأثیر منفی گذاشته، بلکه می‌تواند اعتماد عمومی به این مراکز را نیز به خطر بیندازد.

اخیراً گزارش‌هایی مبنی بر مرگ سه حیوان و پرنده شامل میرکت (دم عصایی)، فلامینگو و غاز در باغ‌وحش تهران منتشر شده است. با این حال، مسئولان باغ‌وحش تاکنون توضیحی در این خصوص ارائه نداده‌اند. پیش از این نیز، طی بازه‌ای حدوداً یک‌ماهه، مرگ ببر سیبری، گوزن زرد ایرانی، شامپانزه آفریقایی و شتر بدون کوهان (لاما) در این باغ‌وحش گزارش شده بود.

بر اساس اطلاعات موجود در آرشیو رسانه‌ها، در تاریخ پنجم مهرماه 1393، 6 میرکت به تصمیم مسئولان وقت باغ‌وحش وارد مجموعه ارم شدند.

میرکت که از تیره خدنگ و پستانداری گوشتخوار است، در مناطق خشک و مراتع آفریقایی زندگی می‌کند. این جانور هنگام احساس خطر برای شناسایی موقعیت شکارچیان به طور قابل‌ توجهی روی دو پای خود عمودی می‌ایستد. دم عصایی یا میرکت به دلیل شباهت آن به شخصیت کارتونی تایمون در فیلم انیمیشنی «شیر شاه» میان کودکان شناخته شده و محبوب است. همین جذابیت، اشتیاق بازدیدکنندگان برای مشاهده این حیوان در باغ‌وحش را دو چندان کرده بود.

در حالی که مسئولان باغ‌وحش ارم اعلام کرده‌اند که در حال برنامه‌ریزی برای احداث جایگاه‌های مناسب برای برخی از حیوانات هستند، انتظار می‌رود با اتخاذ تدابیر مؤثر و بهبود مدیریت، سلامت و رفاه حیوانات حفظ و باغ‌وحش به محیطی امن و سالم تبدیل شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط