سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 11:53

کد خبر 639767

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 10:15:00


مأموران راهور مقابل مدارس شهرهای مازندران مستقر می‌شوند


ایرنا/ رئیس پلیس راهور مازندران گفت: با هدف کنترل ترافیک ناشی از بازگشایی مدارس و پیشگیری از ایجاد گره‌های ترافیکی و تسهیل در تردد دانش‌آموزان، نیروهای پلیس راهور مازندران هر روز در ۲ نوبت صبح و ظهر مقابل مدارسی که در مناطق پرترافیک و پرتردد شهرهای استان به ویژه مرکز استان قرار دارند مستقر می‌شوند.

سرهنگ نصرالله بیگلری، رئیس پلیس راهور مازندران اظهار کرد: پیشگیری از ترافیک مقابل مدارس به ویژه در مناطق پرتردد شهری هر سال یکی از دغدغه‌های شهروندان و مسئولان مرتبط است که به ویژه در هفته‌های ابتدایی سال تحصیلی مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به این‌که برای ترافیک صبح و ظهر مقابل مدارس استان در نقاط پرتردد شهرهای مازندران به ویژه مرکز استان دغدغه داشتیم، امسال طرح کنترل ترافیک مقابل مدارس شهرهای مازندران را از نخستین روز فعالیت مدارس آغاز کردیم و همکاران ما در ۲ نوبت صبح و ظهر مقابل مدارسی که شناسایی شده‌اند مستقر می‌شوند.

رئیس پلیس راهور مازندران خاطرنشان کرد: همکاران ما در پلیس راهور و نیروی انتظامی هر روز از ساعت ۶:۳۰ تا ۸:۳۰ که اوج بار ترافیکی مدارس است با استقرار در مقابل مدارس تعیین شده این طرح را اجرا می‌کنند.

سرهنگ بیگلری خاطرنشان کرد: این طرح بنا بر دغدغه شهروندان برای پیشگیری از ایجاد گره ترافیکی در مقابل مدارس و با توجه به این‌که در اوایل مهر ساماندهی سرویس‌ها نهایی و کامل نمی‌شود، برای تسهیل عبور و مرور خودروها و همچنین تردد راحت و بدون مشکل دانش‌اموزان اجرا شده است.

وی درباره ساماندهی سرویس‌های مدارس استان نیز خاطرنشان کرد: اخیرا با حضور استاندار جلسه شورای راهبری و شورای ترافیک را برای ساماندهی سرویس مدارس برگزار کردیم و مقرر شد فرمانداران و شهرداری‌ها خدمات و اقدامات لازم برای فعالیت سرویس‌های مدارس را در قالب ضوابط تعیین شده و با تایید سلامت راننده از سوی راهور ارائه کنند.

رئیس پلیس راهور مازندران با تاکید بر ضرورت جابه‌جایی دانش‌آموزان با سرویس مدارس گفت: درخواست ما از اولیای دانش‌آموزان به ویژه در مناطق شهری استان این است که فرزندان‌شان را با سرویس‌های ثبت شده در سامانه سپند به مدارس اعزام کنند. حدود ۵۳۰ هزار دانش‌آموز در استان داریم که اگر قرار باشد همه با خودرو والدین به مدرسه‌ها بروند ترافیک سنگینی را در شهرها به ویژه در ساعات اولیه صبح و ظهرها خواهیم داشت.

سرهنگ بیگلری افزود: نرخ کرایه سرویس‌ها طبق ضوابط تعیین شده و بنا به دستور استاندار فرمانداری‌ها و به ویژه شهرداری‌ها باید پیگیر هر چه بهتر اجرا شدن ضوابط مربوط به سرویس مدارس باشند تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط