سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 13:59

کد خبر 640005

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 12:01:45


10 سال انتظار برای ویدیوی یک گربه؛ داستان عجیب قفل آیفون 4s


سخت افزار/ یک زن جوان از استان جیانگسو در چین پس از آن که تلاش ده‌ساله‌اش برای بازکردن یک آیفون 4s را به اشتراک گذاشت، توجه زیادی در فضای مجازی به خود جلب کرد. در ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی چینی منتشر کرد، او توضیح داد که چگونه بالاخره توانست دوباره به گوشی خود دسترسی پیدا کند. آیفون 4s رو برای 80000 ساعت قفل شده بود؛ یعنی حدود 10 سال.

قفل ده ساله آیفون 4s
او گفت: نمی‌دانم چه کسی در سال 2015 آن را قفل کرده بود. در آن زمان، آیفون پیغامی نشان داد که می‌گفت قفل گوشی پس از 80000 ساعت باز خواهد شد. به من گفت که بعد از 80000 ساعت باز می‌شود. با خودم گفتم، این که تقریباً ده سال می‌شود! پس در آن زمان گوشی‌ام را عوض کردم. اما اخیراً دوباره به یادش افتادم.

او برای روشن‌کردن گوشی، یک کابل شارژ جدید خرید و آن را شارژ کرد، به امید اینکه انتظار به پایان رسیده باشد. اما وقتی گوشی را بررسی کرد، هنوز پیغام «288 دقیقه» را نشان می‌داد. پس از مشاهده این پیام، او با تعجب گفت: فقط چهار ساعت دیگر مانده تا آیفون 4s که ده سال قفل بوده باز شود! آیا واقعاً حقیقت دارد؟ چهار ساعت دیگر می‌فهمیم.

چهار ساعت بعد، او ویدیوی دیگری منتشر کرد و نشان داد که زمان انتظار بالاخره به پایان رسیده است. خوشبختانه، رمز عبور گوشی را به یاد داشت و پس از واردکردن آن، گوشی باز شد.

خانم چینی در ویدیو توضیح داد که چرا گوشی را ریست نکرده است. او گفت که یک ویدیوی از گربه فوت‌شده‌اش در گوشی ذخیره شده بود. «دلیل اینکه هیچ وقت آن را پاک نکردم و این مدت طولانی صبر کردم این بود که نمی‌توانستم ازدست‌دادن آن داده‌ها را تحمل کنم. ده سال! خدایا!»

سپس او نگاهی به داخل گوشی انداخت و صدای شارژ آشنا و چیدمان قدیمی اپلیکیشن‌ها در آیفون 4s را نشان داد. این گوشی از سیستم عامل iOS 6 استفاده می‌کرد و 16 گیگابایت حافظه داشت.

اگر می‌پرسید که آیا این اتفاق عجیب است، باید بگوییم این مورد ممکن است در آیفون‌های قدیمی رخ بدهد. در انجمن پشتیبانی اپل، یک کاربر گزارش داده بود که آیفونش برای 50 سال قفل شده است.

به همین ترتیب، در پستی از انجمن 9to5Mac نیز اشاره شده بود که یک آیفون برای 23614974 دقیقه، یعنی حدود 45 سال غیرفعال شده بود. در چنین مواردی، تنها راه‌حل پاک‌کردن تمام داده‌های گوشی و انجام ریست کارخانه‌ای است، مگر اینکه حاضر باشید تا پایان زمان انتظار صبر کنید.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط