سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 18:56

کد خبر 640311

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 14:50:02


قالیباف حُکم داد


ایرنا/ «محمد باقر قالیباف» در حکمی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی را منصوب کرد.

محمدباقر قالیباف با صدور حکمی حجت‌الاسلام علی نهاوندی را به عنوان رئیس جدید مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی منصوب کرد.

در حکم رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است: «شایسته است با هدف تحقق اهداف بندهای اول و دوم سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری ابلاغی رهبر معظم انقلاب و در تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و با بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت علمی حوزه‌های علمیه و مراکز تحقیقاتی فقهی و اسلامی و با هماهنگی شورای سیاست‌گذاری و تعامل با مرکز پژوهش‌های مجلس به برنامه‌ریزی و اجرای پژوهش‌های بنیادی و توسعه‌ای بپردازید.»

به گزارش ایرنا، نهاوندی دارای مدرک سطح چهار حوزوی است و بیش از ۲۵ سال در حوزه علمیه قم و حوزه علمیه مشهد در سطوح عالی رسائل، مکاسب، کفایه، بدایه، نهایه، لمعه، تفسیر، کلام اسلامی و همچنین درس خارج فقه و اصول تدریس دارد.

وی در کنار تحصیلات حوزوی، دارای مدرک دانشگاهی دکتری فلسفه وکلام اسلامی است و تاکنون در دانشگاه‌های معتبر کشور از جمله علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی مشهد، فردوسی مشهد، شهید مطهری مشهد، موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، دانشگاه ادیان و مذاهب، دانشگاه باقر العلوم (ع)، دانشگاه صدا سیما، دانشگاه معارف و... تدریس داشته است.

مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در سال ۱۳۹۰ در قم تاسیس شد، این مرکز با رویکرد فقهی، برای حمایت از نظام قانونگذاری در چارچوب مأموریت خود طرح‌ها و لوایح را مورد بررسی قرار داده و پیشنهاد کارشناسی خود را از طریق حضور در کمیسیون های تخصصی و گزارش‌های کارشناسی و ... در اختیار نهاد تقنین قرار می‌دهد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط