سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 18:53

کد خبر 640432

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 16:52:00


چت‌بات متا به‌زودی با صدای جان سینا، جودی دنچ و افراد سرشناس دیگر صحبت می‌کند


زومیت/ متا برای جذاب‌تر کردن چت‌بات هوش مصنوعی خود، از صدای سلبریتی‌هایی چون جان سینا و کریستن بل استفاده خواهد کرد.
 
متا پلتفرمز، شرکت مادر فیسبوک، قرار است در کنفرانس سالانه‌ی Connect که از چهارشنبه آغاز می‌شود، قابلیت صوتی جدیدی برای چت‌بات هوش مصنوعی خود معرفی کند. قابلیت مذکور به کاربران امکان می‌دهد تا از بین پنج صدای مشهور، از جمله صدای جودی دنچ، کریستن بل، جان سینا، آکوافینا و کیگان-مایکل کی و همچنین چندین گزینه‌ی صدای عمومی، یکی را برای این چت‌بات انتخاب کنند.

به‌گزارش رویترز و به‌نقل از منابعی آشنا با برنامه‌های متا، صداهای افراد مشهور از این هفته در مجموعه اپلیکیشن‌های متا، از جمله فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ، در ایالات متحده و دیگر بازارهای انگلیسی‌زبان عرضه خواهند شد.

اقدام تازه‌ی متا بخشی از استراتژی بزرگ‌تر این شرکت برای بهبود قابلیت‌های هوش مصنوعی و ادغام بیشتر آن‌ها در اپلیکیشن‌های خود با هدف رقابت با گوگل و OpenAI است. درحال‌حاضر، دستیار هوش مصنوعی متا می‌تواند با کاربران چت کند و تصاویر درخواست‌شده توسط آن‌ها را تولید کند. اضافه شدن صدای سلبریتی‌ها می‌تواند تجربه‌ی استفاده از هوش مصنوعی را برای کاربران جذاب‌تر کند.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، اخیراً یک ویدئوی تبلیغاتی در اینستاگرام منتشر کرده بود که در آن جان سینا با عینک‌های هوشمند Ray-Ban Meta دیده می‌شد. در ویدئو، سینا و دیگران درحال استفاده کردن از عینک‌های ری‌بن متا که به نسخه‌ای از چت‌بات هوش مصنوعی این شرکت مجهز بود، حرکات نمایشی انجام می‌دادند.

بنا بر گزارش‌های پیشین از بلومبرگ، متا از اوایل تابستان مشغول مذاکره با افراد مشهور برای استفاده از صدای آن‌ها در پروژه‌های هوش مصنوعی خود بوده است. این شرکت پیش‌از‌این چت‌بات‌های متنی الهام‌گرفته از شخصیت‌هایی مانند پاریس هیلتون و اسنوپ داگ را عرضه کرده بود؛ اما کاربران چندان روی خوشی به‌ آن‌ها نشان ندادند.

گفتنی است که ارائه‌ی ویژگی‌های صوتی مشابه آنچه متا در نظر دارد، پیش‌تر با چالش‌هایی مواجه شده‌اند. به‌عنوان مثال، وقتی که OpenAI از صدایی مشابه اسکارلت جوهانسون برای نسخه‌ی صوتی چت‌بات خود استفاده کرد، با اقدامات قانونی این بازیگر مشهور مواجه شد.

افزون بر معرفی قابلیت صدای افراد مشهور برای چت‌بات خود، انتظار داریم که متا در کنفرانس Connect، از نسخه‌ی اولیه‌ی عینک‌های واقعیت افزوده‌ی خود نیز رونمایی و درباره‌ی نقشه‌ی راه آتی‌اش در زمینه‌ی محصولات سخت‌افزاری نیز اطلاعات بیشتری فاش کند.

متا در پاسخ به تغییرات در دنیای هوش مصنوعی و تولید محتوا، تمرکزش را روی محصول تازه‌ای به نام AI Studio گذاشته است. به‌کمک این ابزار، تولیدکنندگان محتوا در پلتفرم‌های متا می‌توانند نسخه‌های چت‌باتی از خود ایجاد کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط