سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 18:52

کد خبر 640438

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 16:44:33


وصول ۲۶۰ میلیارد ریال از محل کشف فرار مالیاتی در زنجان


مهر/ سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری ۲۶۰ میلیارد ریال از محل بررسی و کشف فرار مالیاتی و مالیات‌های کتمان شده در استان وصول شده است.

مهدی محمدی، سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان زنجان عنوان کرد: از ابتدای سال جاری در راستای برقراری عدالت مالیاتی و مبارزه با فرار مالیاتی ۲۶۰ میلیارد ریال از محل بررسی و کشف فرار مالیاتی و مالیات‌های کتمان شده در استان وصول شده است.

وی خاطرنشان کرد: در استان زنجان از ابتدای امسال تا کنون حدود ۴۷۱ مورد رسیدگی به تراکنش‌های بانکی مشکوک برای کشف فرار مالیاتی انجام شده که کشف فرار مالیاتی، بیش از ۱۰۶ برگ تشخیص و تعداد ۱۱۵ برگ ارزش افزوده جمعاً به مبلغ ۴۱۸ میلیارد ریال مالیات مطالبه شده است.

مهدی اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی کشور در چند سال اخیر با اجرای برنامه‌های مختلف هوشمند سازی و یا اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان رویکرد نوینی در مالیات ستانی آغاز نموده است که در صورت تکمیل اقدامات پیش بینی شده امکان فرار مالیاتی محدود خواهد شد.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان زنجان تاکید کرد: بر اساس قانون مبارزه با فرار مالیاتی یکی از اولویت‌های امور مالیاتی بوده و ما نیز در این زمینه ملزم به اجرای کامل مقررات و دستورالعمل‌های ارسالی سازمان هستیم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط