چهارشنبه 04 مهر 1403 - 01:00

کد خبر 640670

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 20:24:33


تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «معبد زیرزمینی»


تسنیم/ همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس مقام معظم رهبری برای کتاب «معبد زیرزمینی» نوشته معصومه میرابوطالبی تقریظ نوشتند.

همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس مقام معظم رهبری برای کتاب «معبد زیرزمینی» نوشته معصومه میرابوطالبی تقریظ نوشتند. این کتاب توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و روانه بازار نشر شده است.

«معبدزیرزمینی» رمانی بر اساس خاطرات مقنی‌ها از جنگ تحمیلی است. خاطراتی که هر چند تأثیر جالب توجهی در عملیات فتح‌المبین داشته، اما با وجود گذشت بیش از 30 سال از پایان جنگ تحمیلی، همچنان ناگفته مانده و نَقل زبان‌ها و محافل نشده‌اند.

شخصیت اصلی رمان جوانی به‌نام الیاس است. این رمان با کشمکش‌های درونی و درگیری‌های الیاس با اطرافیانش شروع می‌شود. مخاطب را با خود همراه می‌کند و از کمال‌آباد تا خاکریز جبهه‌های جنوب می‌کشاند.

همچنین این کتاب معرف شخصیت شهید «غلام‌حسین رعیت رکن‌آبادی» نیز هست؛ مقنی یزدی و ساکن قم که تبحر او در حفر کانال باعث می‌شود مورد توجه فرماندهان نظامی در زمان جنگ قرار بگیرد.

معرفی این رمان و گفت‌وگو با نویسنده اثر و خانواده و برخی از همرزمان شهید رعیت رکن‌آبادی پنج‌شنبه 5 مهر شب ساعت 20 از برنامه «کتاب یک» شبکه 1 سیما پخش خواهد شد.

متن تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «معبد زیرزمینی» و پنج کتاب دیگر در حوزه دفاع مقدس طی مراسمی در آبان ماه سال جاری رونمایی خواهد شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط