سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 22:54

کد خبر 640672

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 20:27:58


انگشت قطع‌ شده جوان ٢۶ ساله کرمانی پیوند زده شد


مهر/ معاون درمان مرکز آموزشی‌درمانی شفا کرمان از پیوند موفقیت‌آمیز انگشت یک جوان ۲۶ ساله که به طور کامل قطع شده بود خبرداد.

محسن رجایی، معاون درمان مرکز آموزشی‌درمانی شفا کرمان بیان کرد: شامگاه چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه انگشت شَست دست چپ این جوان که در یک حادثه به طور کامل قطع شده بود، با مراجعه به موقع بیمار و اقدام سریع کادر درمان در بخش ترمیمی تحت عمل موفق پیوند قرار گرفت و پس از ۶ روز مراقبت ویژه، امروز با حال خوب از بیمارستان مرخص شد.

فوق تخصص جراحی ترمیمی مرکز آموزشی درمانی شفا و انجام دهنده پیوند نیز گفت: با توجه به اینکه انگشت به طور کامل قطع شده بود و احتمال اینکه پیوند موفقیت آمیز نباشد، زیاد بود، لذا پس از رضایت کامل بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت.

دکتر حامد شهدای، افزود: برای انگشت این جوان، ابتدا عمل تثبیت استخوان با پین گذاری انجام شد سپس ترمیم عروق و اعصاب زیر میکروسکوپ صورت گرفت و در انتها تاندون‌ها پیوند شدند.

دکتر شهدادی از دکتر امیرحسین مرادی متخصص بیهوشی، سارا سالاری کارشناس بیهوشی و گروه بیهوشی، فاطمه شاه حیدری کارشناس اتاق عمل و گروه جراحی، محمود گروهی رئیس اتاق عمل و پرستاران بخش جراحی ترمیمی به دلیل اقدام به موقع در انجام این جراحی قدردانی کرد.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط