چهارشنبه 04 مهر 1403 - 01:50

کد خبر 640716

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 21:25:51


طلاب ورزشکار در کرمانشاه فضای ورزشی اختصاصی ندارند


تسنیم/ مسئول تربیت‌‌بدنی حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه گفت: فضای ورزشی اختصای برای طلاب ورزشکار در کرمانشاه وجود ندارد و پرداخت هزینه اجاره فضای ورزشی نیز برای ما دشوار است.

حجت‌الاسلام وحید احمدی، مسئول تربیت‌‌بدنی حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه اظهار کرد: در فرموده‌‌های مقام معظم رهبری نیز بر توسعه و توجه ورزش همواره تأکید شده است.

وی با بیان اینکه اکنون 300 طلبه ورزشکار در استان فعالیت دارند، عنوان کرد: طلاب استان کرمانشاه در جشنواره‌های کشوری به میزبانی رامسر، تهران و خوزستان در بخش‌های آمادگی جسمانی، تکواندو، دو ومیدانی و غیره دارای مدال‌های مختلفی هستند و دوره‌های ورزشی مختلفی همچون کوهنوردی، شنا، والیبال، فوتسال، ورزش‌های رزمی و غیره نیز در کرمانشاه برگزار شده است.

مسئول تربیت‌بدنی حوزه ‌های علمیه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه چالش بزرگ این حوزه در زمینه ورزش نبود فضای ورزشی اختصاصی برای طلاب ورزشکار است، گفت: در توسعه فضای ورزشی، به جایگاهی که شایسته طلاب است نرسیده‌ایم و پرداخت هزینه برای اجاره فضای ورزشی برای ما دشوار است و با شرایط اقتصادی ما سازگار نیست. ورزش قهرمانی را باید همگانی کنیم و با استفاده از ظرفیت‌ سالن‌های ورزشی اختصاصی برای سایر رشته‌های ورزشی در توسعه و پیشرفت ورزش استان در سطح کلان تأثیر‌گذار باشیم.

وی با بیان اینکه کرمانشاه ظرفیت بالایی در ورزش دارد و چنانچه مدیران شایسته انتخاب شوند در زمینه کسب عناوین قهرمانی به اندازه یک کشور اروپایی حرف برای گفتن داریم افزود: متأشفانه ضعف مدیریتى بعضى از مدیران در استان و عدم آگاهی آن‌ها نسبت به ورزش و عدم حمایت مالى نسبت به رشته‌هاى مدال‌آور و گاهى ورود بعضى تنش‌ها در ورزش سبب شده استعداد‌هاى درخشان دیده نشوند که یکى از بزرگ‌ترین آسیب‌هاى اجتماعى در استان محسوب می‌شود.

مسئول کمیته سامبو استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری مسابقات سامبو قهرمانی کشور به میزبانى استان اصفهان و افتخارآفرینی تیم سامبو مجتمع شیمیایى بیستون کرمانشاه گفت: این تیم 12 نفره توانست با کسب هشت مدال براى استان کرمانشاه افتخار‌آفرینى کنند.

احمدی با بیان اینکه تیم سامبو استان کرمانشاه از سال 1394 بارها توانست است بر روى سکوى قهرمانى تیمى کشور قرار بگیرد، عنوان کرد: تیم منتخب مجتمع شیمیایى بیستون کرمانشاه طی دو سال اخیر در مسابقات بازى‌هاى ساحلى کشور توانست در جایگاه چهارم کشور و همچنین مسابقات قهرمانى کمربند طلایى منطقه سه کشور در جایگاه بالای تیمى قرار گیرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط