چهارشنبه 04 مهر 1403 - 01:47

کد خبر 640724

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 22:20:00


از خبر بازگشت به بازیگری تا ممنوع الکاری «هانیه توسلی»


فیلم نیوز/ روز اول مهر در برخی رسانه‌ها براساس اخباری که از آن به عنوان شنیده‌ها یاد می‌شد و منبع موثقی نداشت، از بازگشت هانیه توسلی به دنیای بازیگری صحبت می‌شد. این بازیگر که صفحه شخصی اینستاگرام خود را بسته، اما بعد از گذشت چند ساعت از انتشار این شایعات، وکیل هانیه توسلی در حساب ایکس و اینستاگرام خود، اعلام کرد که هنوز موکلش اجازه بازی در پروژه‌ای را ندارد.
بعد از اتفاقات سال 1401، بسیاری از بازیگران زن ایران به دلیل انتشار پست و بیانیه، به محاق ممنوع‌الکاری رفتند. هانیه توسلی هم یکی از این بازیگران بود که البته هیچ‌گاه به صورت رسمی از او به عنوان بازیگری که ممنوع‌الکار است نام برده نشد، اما حتی ادامه نقشی که در سریال «زخم کاری» برعهده گرفته بود به ناچار حذف شد تا تصویری از او در آثار نمایشی وجود نداشته باشد. در روزهای اخیر برخی منابع از شروع به کار او در یک پروژه شبکه نمایش‌خانگی صحبت می‌کردند و حتی شهاب حسینی را به عنوان بازیگر مقابل او معرفی کردند. اما در پیامی مریم کیان‌ارثی وکیل این بازیگر این موضوع را شایعه دانست. مروری داشتیم بر مسیری که در این دو سال بر هانیه توسلی گذشت.
 «آکتور» آخرین فعالیت هانیه توسلی در شبکه نمایش خانگی است.
سال 1401 همراه با اتفاقات اجتماعی- سیاسی هانیه توسلی هم با این اتفاقات همراه شد. در همان روزها او مشغول بازی در فیلم «بی‌سر و صدا» به کارگردانی مجیدرضا مصطفوی بود. این فیلم به چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر نرسید. اما در همان جشنواره توسلی فیلم «چرا گریه نمی‌کنی؟» ساخته علیرضا معتمدی را داشت که در نیمه اول سال 1401 ساخته شده بود. توسلی در نیمه اول آن سال بازی در سریال «آکتور» به کارگردانی نیما جاویدی را شروع کرده بود که پس از انجام مراحل فنی در بهمن آن سال منتشر شد و انتشارش تا خرداد 1402 ادامه داشت. اما با وجود این او از بازی در فصل دوم سریال «زخم کاری» که در نیمه دوم سال 1401 آغاز به فیلمبرداری شد، سر باز زد و به همین دلیل زمانی که فصل دوم این سریال در شهریور 1402 منتشر شد، با تغییر داستان و حذف نقش او از قصه، هاینه توسلی از «زخم کاری» کناره گرفت.
 هانیه توسلی فیلم «بی سر وصدا» را آماده اکران دارد که فیلم وضعیت نامعلومی دارد.
توسلی در آبان سال 1402 از سوی دادگاه احضار شد و برگه احضاریه خود را هم در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد. اما زمانی که نام زنان ممنوع‌الکار قطعی اعلام شد، نامی از او در میان این افراد نبود. از طرفی فیلم «بی سر و صدا» در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر هم حضور نداشت و هنوز به اکران نرسیده.
 «چرا گریه نمی‌کنی» تا به اینجا آخرین فیلم سینمایی است که از توسلی روی پرده رفته است.
اما با انتشار خبری درباره بازگشت او به بازیگری، وکیلش درباره این موضوع واکنش نشان داد و نوشت:«با اینکه موکلم خانم هانیه توسلی حکمی مبنی بر ممنوعیت از کار نداشته است  ضمن تکذیب  خبر منتشر شده درباره حضور ایشان در پروژه های سینمایی، ایشان همچنان با ممانعت از بازیگری روبرو است.». مشخص نیست پس از قول‌هایی که سخنگوی وزرات ارشاد درباره رفع ممنوع‌الکاری زنان سینمای ایران داده، سرنوشت بازیگرانی مانند هانیه توسلی چه خواهد بود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط