چهارشنبه 04 مهر 1403 - 01:57

کد خبر 640732

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 08:20:00


«خاطرات یک دختر» در بازار کتاب


ایسنا/رمان «خاطرات یک دختر» نوشته ناتاشا ترتوی با ترجمه فروزان صاعدی منتشر شد.

 «خاطرات یک دختر» یک داستان بلند درباره دعوت به کشف معنای زندگی است. داستانی که از مرگ آغاز می‌شود و در ادامه به کشف معنای زندگی منتهی می‌شود.
قهرمان این داستان دختر جوانی است که با حادثه و صحنه قتل مادرش در آپارتمانش در ماساچوست روبرو می‌شود و این فقدان او را به مرور زندگی اش و آنچه او را ساخته سوق می‌دهد. به مرور زخم‌هایی در عمق جانش که هرگز خوب نشده‌اند و این تلخ‌ترین معنای زندگی برای او تاکنون بوده است.
«خاطرات یک دختر» در واقع مرور خاطرات مادری از دریچه نگاه دخترش است. مادری که در فضای تنش میان سیاه‌پوستان و سفیدپوستان در اوایل قرن بیستم در آمریکا با عبارت تحقیر آمیز «دختر» به جای مادام یا خانم صدا می‌شده است.

ناتاشا ترتوی؛ نویسنده این اثر از مادری سیاهپوست و پدری سفید پوست به دنیا آمده است. در نوزده سالگی شاهد این بوده که، ناپدری‌اش مادرش را که بارها قربانی خشونت‌های خانگی شده، می‌کشد. این حادثه تأثیر عمیقی بر زندگی او می‌گذارد و محور نوشتن رمان خاطرات یک دختر می‌شود.

او همچنین برنده جایزه ادبی پولیتزر در آمریکا بوده و در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ به عنوان ملک‌الشعرای ایالات متحده نیز معرفی شده است. 

کتاب تداعی این اثر را با ترجمه فروزان صاعدی در ۱۸۷ صفحه و با قیمت ۱۹۰ هزار تومان منتشر کرده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط