چهارشنبه 04 مهر 1403 - 02:43

کد خبر 640784

سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 22:40:42


وزیر کشور: تلاش‌های دولت سیزدهم هرگز قابل کتمان نیست اما کارهای به زمین مانده زیادی داریم


تسنیم/ وزیر کشور گفت: رئیس جمهور اعتقاد راسخ دارد که کشور را یک فرد، یک تفکر، یک قومیت و یک جناح نمی‌تواند اداره کند و همه در آبادانی ایران عزیز و سربلند باید سهیم باشند.

اسکندر مومنی عصر امروز در آئین تکریم و معارفه استاندار سابق و جدید کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری کشور ایران نیاز به امنیت، آرامش، وفاق، همبستگی ملی، امید و امیدآفرینی دارد.
وی عنوان کرد: مردم در انتخاباتی امن، رقابتی، سالم و مشارکتی مسعود پزشکیان را به عنوان رئیس‌جمهور منتخب خود برگزیدند و شعار اصلی پزشکیان همدلی و وفاق ملی است و بر این عهد استوار مانده‌اند و کابینه‌ای که تشکیل دادند نشانگر تعهد بر این شعار و پیمان است و این صرفاً در کابینه تجلی نخواهد کرد و اعتقاد راسخ ایشان بوده که کشور را یک فرد، یک تفکر، یک قومیت و یک جناح نمی‌تواند اداره کند و همه در آبادانی ایران عزیز و سربلند باید سهیم باشند.
مومنی ابراز کرد: هیچ تفاوتی ندارد فردی که شایستگی لازم را دارد از چه قومیت، مذهب و چه نگاهی برای اداره کشور باشد و عمیقاً بر این باور دارند که همه برای آبادانی و ساختن ایران عزیز در صحنه باشند و بیش از هر کس دیگر ما مردم باید همدلی، همراهی، وفاق و همبستگی خود را در عمل نشان دهیم.
وی با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس دوران بی‌بدیلی بود از هر تفکر، جناح، قوم، مذهب و دینی در جبهه‌ها برای دفاع از کیان ایران عزیز و این آب و خاک و همچنین اسلام و انقلاب حضور داشتند، ادامه داد: شهدای زیادی از اقلیت‌ها و ادیان دیگر داریم و تعداد آنان نیز کم نیست و دولت چهاردهم بر این عهد و میثاق استوار هستند چه آنانی که به پزشکیان رأی دادند و چه آنانی ندادند در اداره کشور و آبادانی و ساختن کشور سهیم هستند و همه باید دست در دست هم کشور را بسازیم.
وزیر کشور با درود به روح شهید رئیسی و تقدیر از زحمات و تلاش‌های دولت سیزدهم تاکید کرد: تلاش‌های بسیار خوبی در دولت قبل صورت گرفت و هرگز کسی نمی‌تواند منکر این زحمات باشد و زحمات و تلاش‌های دولت سیزدهم بر کسی پوشیده نیست و این تشکر و قدردانی و ارزش‌گذاری برای تلاش‌های صورت گرفته هرگز قابل کتمان نیست و همواره رئیس جمهور این تقدیر و تشکر را اعلام کرده‌اند اما این نقطه پایان نیست و دوره جدیدی از فعالیت‌ها و تلاش ها باید آغاز شود و بدون تردید قدم در جایی خواهیم گذاشت که دولت آنجا را تحویل داد و همه باید با کوشش بیشتر و پرتلاش تر از گذشته برای ساختن ایران تلاش کنیم.
مومنی بیان کرد: همه ایرانی هستیم باید امروز بهتر از دیروز و فردا بهتر از امروز باشد، ضمن ارج نهادن به همه تلاش‌ها، کارهای به زمین‌مانده زیاد داریم که باید دست در دست هم و با تلاش و کوشش آنها را به سرانجام برسانیم.
وی با اشاره به ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های مختلف تصریح کرد: از این بستر و ظرفیت بسیار بزرگ با همدلی و برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در استان و کشور آن را به پیش ببریم.
مؤمنی، یدالله رحمانی استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد را فردی پرتجربه و کارآزموده دانست و افزود: از امروز رحمانی به عنوان سکاندار، استاندار همه مردم هستند و هیچ تفاوتی ندارد چون همگان باید برای توسعه تلاش کنند.
وزیر کشور یادآور شد: انتخاب استاندار و همه مسئولان به ویژه مدیران  در وزارت کشور بر اساس شاخص‌های تعیین شده صورت می‌گیرد و افراد کارآزموده و پرتجربه فراوانی مشخص شدند و بر اساس آن شاخص‌ها ارزیابی صورت گرفت برای این این استان، یدالله رحمانی انتخاب شدند.
مومنی ادامه داد: آشنایی به ظرفیت‌ها و توانایی‌های استان یکی از مولفه‌های اصلی در انتخاب استانداران بوده و هیچ توصیه و شفارشی پذیرفته نیست، اتفاقا اگر کسی دیگران را واسطه کند از این چرخه حذف خواهند شد و مطمئن باشید همه تلاش و همه برنامه ریزی دولت این بوده که با شایستگی و کارآمدی انتخاب شوند و بر این عهد هم خواهیم ماند.
وی خطاب به رحمانی استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد گفت: از تمامی ظرفیت‌ها و با همکاری همه عزیزان و بزرگان و نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی استفاده کنید.
مومنی با تبریک هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: مردمان سرافراز و غیور، با فرهنگ، پرتلاش، سخت‌کوش و شجاع استان کهگیلویه و بویراحمد از سال‌های پایانی دوران دفاع مقدس می‌شناسم زیرا در قالب تیپ 48 فتح در مجموعه لشکر 25 کربلا هم رمز و هم سنگر آنان بودم. رزمندگان و مردمانی که در میدان نبرد چونان شیر با شجاعت و رشادت خاصی خط‌های دشمن را می شکستند و راه را برای دیگر رزمندگان هموار می‌کردند و در پشت جبهه‌ها ایمان، تعهد، اخلاق متانت آنان زبانزد بود.
وی تصریح کرد: در دو یا سه سالی که توفیق همسنگری و هم‌رزمی با بسیجیان و رزمندگان این دیار را داشتم درس‌های زیادی آموختم و همواره بر این رشادت، شجاعت، اخلاق محوری، ایمان و متانت غبطه می‌خوردم و هرباری که به این سرزمین می آمدم همواره آن خاطرات بسیار خوب دوران ایثار و حماسه برایم زنده می‌شود، امنیت و آرامش امروز ایران اسلامی مرهون فداکاری‌ها و رشادت‌های شهیدان است که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا همه ایران در امینت آرامش و رفاه زندگی را ادامه دهند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط