چهارشنبه 04 مهر 1403 - 02:46

کد خبر 640790

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 07:55:00


هوش مصنوعی اپل چقدر از فضای ذخیره‌سازی آیفون را اشغال می‌کند؟


زومیت/ اپل به میزان فضای ذخیره‌سازی موردنیاز هوش اپل (Apple Intelligence) در گوشی‌های آیفون اشاره کرد.
 
به‌زودی هوش مصنوعی اپل (Apple Intelligence) همراه با iOS 18.1 منتشر خواهد شد. پس از انتشار، کاربران ممکن است به آزاد‌کردن فضای ذخیره‌سازی اضافی در آیفون خود نیاز داشته باشند. به‌بیان ساده‎‌تر، هوش مصنوعی اپل فضای ذخیره‌سازی زیادی از گوشی را دربر می‌گیرد.

اپل در سندی به دستگاه‌های پشتیبانی‌شده و میزان فضای ذخیره‌سازی برای استفاده از هوش مصنوعی اشاره کرده است. بر‌اساس این سند، هوش مصنوعی اپل در آیفون ۱۵ پرو، آیفون ۱۵ پرو مکس، تمام مدل‌های آیفون ۱۶ و مدل‌های آیپد و مک M1 و جدیدتر در‌دسترس است که در گوشی‌های آیفون به ۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیاز خواهد بود. این ۴ گیگابایت علاوه‌بر فضای ذخیره‌سازی موردنیاز برای نصب آپدیت iOS 18.1 است.

در سند اپل فقط به میزان فضای ذخیره‌سازی موردنیاز برای گوشی‌های آیفون اشاره شده است و ممکن است این مقدار برای آیپدها و مک‌ها متفاوت باشد.

اپل می‌گوید که ۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، نقطه‌ی شروع برای مجموعه‌ی اولیه‌ی ویژگی‌های هوش مصنوعی است. در همین راستا در پاورقی انتهای این سند آمده است: «نیازهای ذخیره‌سازی برای مدل‌های هوش مصنوعی اپل با عرضه‌ی ویژگی‌های بیشتر افزایش خواهد یافت.»

هنوز مشخص نیست که برای مدل‌های بیشتر هوش مصنوعی، دقیقاً به چقدر فضای ذخیره‌سازی اضافی نیاز است. با‌این‌حال، باید منتظر ماند و دید که هوش مصنوعی اپل با گذشت زمان چه مقدار از فضای ذخیره‌سازی را آیفون را در‌بر می‌گیرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط