چهارشنبه 04 مهر 1403 - 12:45

کد خبر 641137

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 12:40:00


مشکل ۱۰ ساله صدور اسناد مالکیت اراضی سعیدآباد سیرجان برطرف شد


ایرنا/ مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان از رفع موانع صدور اسناد مالکیت منازل مسکونی واقع در منطقه سعیدآباد شهرستان سیرجان خبر داد.

سیدمهدی هاشمی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در جریان بازدید از واحد ثبتی سیرجان به منظور بررسی وضعیت حدنگاری و علل عدم بررسی پرونده‌های قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی، اظهار داشت: با توجه به وجود عقب‌ماندگی سنواتی در حوزه حدنگاری، باید در گام نخست موانع پیشبرد حداکثری حدنگاری احصا و سپس در راستای رفع آن اقدام شود.

وی افزود: از ابتدای اجرای قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی در سطح استان کرمان بیش از ۱۸۳ هزار پرونده تشکیل و مورد بررسی هیات‌های قانون تعیین تکلیف قرار گرفته که تاکنون بیش از ۱۶۲ هزار فقره پرونده منجر به رأی شده و حدود ۲۱ هزار پرونده تاکنون منجر به صدور رای نشده است که نیاز به ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی دارد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۲ هزار و ۶۰۰ رای در اجرای قانون تعیین تکلیف صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، بیش از ۱۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

عضو شورای قضایی استان کرمان با اشاره به وجود مشکل دیرینه برای صدور اسناد مالکیت اراضی سعیدآباد سیرجان گفت: با توجه به حکم مرجع قضایی، امکان صدور سند برای املاک این منطقه فراهم شده است و مالکان می‌بایست با مراجعه به سامانه قانون تعیین تکلیف به نشانی sabtemelk.ssaa.ir نسبت به ثبت نام جهت اخذ اسناد مالکیت خود اقدام کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی پرونده‌های قانون تعیین تکلیف واحد ثبتی سیرجان، راهکارهای مقتضی با تعیین برنامه زمان‌بندی ارائه و مقرر شد با به کارگیری تمام توان نیروی انسانی و مصوبات اخیر شورای قضایی استان تمامی پرونده‌های باقیمانده تا پایان آبانماه در هیات‌ها مطرح و منجر به صدور رای لازم شود.

وی در خاتمه ابراز کرد: با تشکیل تیم‌های ویژه، از تمامی ادارات ثبت اسناد و املاک استان کرمان ظرف ۱۰ روز، در ساعات غیراداری و روزهای تعطیل بازرسی به عمل خواهد آمد تا راهکارهای لازم برای اتمام باقیمانده پرونده‌های تعیین تکلیف به واحدهای ثبتی ارائه شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط