چهارشنبه 04 مهر 1403 - 14:49

کد خبر 641140

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 13:00:00


طلب ۸۶ میلیارد تومانی آبفای خراسان شمالی از مشترکان!


ایسنا/ مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از بدهی ۸۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی مشترکان به این شرکت در بخش خانگی و غیرخانگی خبر داد. 

رضا عطایی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به اینکه شرکت‌ های آب و فاضلاب بصورت خودگردان اداره می‌ شوند و هزینه‌ های جاری از محل پرداخت قبوض آب توسط مشترکان تامین می‌ شود، پرداخت به موقع قبوض آب بهاء، سهم به سزایی در توسعه آبرسانی و ارائه خدمات مطلوب و پایدار به مشترکان دارد.

وی با اشاره به مجموع مطالبات آبفای استان، افزود: مجموع مطالبات شرکت آب و فاضلاب خراسان‌ شمالی از مشترکان در بخش آب بها، ۷۶ میلیارد تومان  و در بخش اقساط معوق حق انشعاب آب و فاضلاب، مبلغ ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

عطایی بیان کرد: میزان مطالبات شرکت آبفا در بخش آب بها، بالغ بر ۳۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بخش خانگی و حدود ۴۰ میلیارد تومان در بخش غیرخانگی شامل (تجاری، صنعتی، نیروهای مسلح) است.

وی گفت: بدهی برخی سازمان‌ ها و تاخیر در پرداخت قبوض سایر مشترکان موجب شده تا مطالبات زیادی برای شرکت آب و فاضلاب بر جای بماند که همین موضوع باعث اختلال در امرخدمات رسانی به مشترکان و اصلاح و توسعه شبکه‌ های فرسوده، تعویض کنتورهای خراب و… شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه اجرای پروژه‌ های آبرسانی و شبکه جمع آوری فاضلاب، هزینه بر است، افزود: گسترش خدمات آب و فاضلاب در شهرها و روستاهای استان در گرو پرداخت به‌ هنگام بدهی از سوی کلیه مشترکان است.

وی ادامه داد: اگرچه برابر قوانین، شرکت آب و فاضلاب مجاز به قطع انشعابات مشترکین بدهکار می‌ باشد اما از آنجا که رویه شرکت همواره تعامل با مشترکین است، انتظار می‌ رود تمامی بدهکاران با پرداخت به موقع قبوض آب بهای خود، شرکت را در ارائه هرچه بهتر خدمات یاری نمایند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۸۳ هزار واحد مشترک آب در سطح استان از خدمات شرکت آب و فاضلاب استان بهره مند هستند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط