چهارشنبه 04 مهر 1403 - 12:42

کد خبر 641143

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 10:41:37


ارسال ۱۶۰ هزار تن گندم از زنجان به سایر مناطق کشور


صدا و سیما/ مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گفت: ۱۶۰ هزار و ۴۳۳ تن گندم مازاد بر نیاز استان زنجان با هماهنگی و تخصیص شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در نیمه نخست امسال به سایر استانها ارسال شد.

زمانی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان با بیان اینکه گندم های منتقل شده امسال خریداری شده بود، اظهار کرد: این میزان گندم معمولی در قالب پنج هزار و ۵۸۰ محموله از طریق حمل و نقل جاده‌ای و ریلی از سیلوهای دولتی و بخش خصوصی به سایر استان ها منتقل شد.
وی با بیان اینکه انتقال گندم معمولی تولید داخل با هدف تامین امنیت غذایی سایر استان ها انجام می‌شود، افزود: این محموله های گندم به ارزش وزنی ۱۳۶ هزار و ۶۵۲ تن از طریق حمل و نقل جاده ای به استان های تهران، البرز، گیلان، قزوین و مازندران انتقال یافت.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ادامه داد: همچنین ۲۳ هزار و ۷۸۱ تن گندم در قالب ۴۴۳ محموله از طریق حمل و نقل ریلی به استان های اصفهان، کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان انتقال داده شد.
زمانی گفت: با خرید ۴۵۷ هزار و ۶۷۲ تن گندم از کشاورزان زنجانی تا مورخ ۲۸ مردادماه امسال، اولین رکورد تاریخی خرید تضمینی گندم در استان شکسته شد.
وی افزود: این میزان گندم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به لطف بارش‌های مناسب، تلاش کشاورزان، تغذیه متعادل گیاهی، افزایش ضریب نفوذ ارقام اصلاح شده، کنترل پیشگیرانه و بهنگام بیماری‌ها و سایر عوامل خسارت زای گیاهی، نظارت مستمر کارشناسان و برنامه ریزی مناسب از کشاورزان زنجانی خریداری شد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ادامه داد: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم در طول تاریخ استان زنجان متعلق به سال ۱۳۹۷ با ۴۵۴ هزار تن بوده و بعد از آن در سالهای ۱۴۰۲ با ۴۳۳ هزار تن، ۱۳۸۹ با ۳۷۲ هزار تن، ۱۳۸۵ با ۳۶۲ هزار تن، ۱۳۹۵ و ۱۳۹۹ با ۳۵۲ هزار تن و ۱۳۸۸ با ۳۲۰ هزار تن بیشترین میزان خرید گندم استان ثبت شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط