چهارشنبه 04 مهر 1403 - 12:45

کد خبر 641148

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 16:30:00


آثار بلندمدت خیانت‌دیدن بر سلامتی


خراسان/ از تجربه خیانت شریک زندگی به عنوان یکی از دردناک‌ترین تجربه‌ها در روابط یاد می‌شود که اغلب با اضطراب عاطفی نمود پیدا می‌کند. تحقیقات جدید نشان داده‌اند که این کار چیزی بیشتر از یک قلب شکسته برای فرد باقی می‌گذارد.
پژوهشی بر روی 2579 نفر
به ‌گزارش «یورونیوز»، محققان در دانشگاه علوم اجتماعی سنگاپور به تازگی مطالعه‌ای را برای بررسی آثار بلندمدت خیانت بر سلامتی انجام داده‌اند. آن‌ها از دو سری داده‌ سلامت با اختلاف ۹ سال مربوط به ۲۵۷۹ بزرگ سال آمریکایی ۳۳ تا ۸۴ سال که در مرکز مطالعات میان سالی در ایالات متحده در دسترس قرار داشت، برای تحقیق خود استفاده کردند. در این مطالعه از پاسخ‌دهندگان پرسیده شده بود که آیا شریک زندگی آن‌ها تا به حال به آنان خیانت کرده است یا خیر؟ همزمان سایر اطلاعات مربوط به دوستی، روابط خانوادگی، وضعیت شغلی، تحصیلات، درآمد و رضایت کلی از رابطه جمع‌آوری شد. همچنین از این افراد خواسته شد تا شرایط سلامتی بلند‌مدت خود مانند میگرن مزمن، اختلالات خواب و مشکلات ریوی را گزارش کنند.
ارتباط واضح بین خیانت‌دیدن و سلامت
هنگامی که نتایج مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، محققان دریافتند افرادی که خیانت به شریک زندگی خود را تجربه کرده بودند، بیشتر از کسانی که تجربه نکرده بودند، مشکلات سلامتی مزمن را گزارش کرده‌اند. در واقع یافته‌ها ارتباط واضحی بین تجربه خیانت دیدن از شریک زندگی و پیامدهای سلامت مزمن ضعیف را نشان می‌دادند. 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط