چهارشنبه 04 مهر 1403 - 12:44

کد خبر 641151

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 17:30:00


سندروم مثانه خجالتی چیست؟


خراسان/ اگر مراجعه به سرویس‌بهداشتی در یک مکان عمومی باعث ناراحتی شما می‌شود و نمی‌توانید به آسانی این نیاز خود را برطرف کنید، احتمالاً از خجالت ادراری یا «سندروم مثانه خجالتی» که پدیده‌ای جدی است رنج می‌برید. . به گزارش «یورونیوز»، «ویکتوریا گرنون»، روان شناس بالینی به این پدیده که گاهی برای افراد مبتلا ناتوان‌کننده است، پرداخته است.
اضطراب اجتماعی یا عملکردی
«ویکتوریا گرنون»، روان شناس بالینی توضیح می‌دهد که علایم سندروم مثانه خجالتی معمولا در شرایط اضطراب اجتماعی یا اضطراب عملکردی ظاهر می‌شود. به گفته او، ترس از مراجعه به سرویس بهداشتی در مکان‌های عمومی شبیه به ترس از ایجاد صدای زیاد در محیط عمومی است. فرد نگران است که دیگران صدای او را بشنوند و او را قضاوت کنند. همان‌طور که افراد ممکن است از سرخ شدن، عرق کردن یا لرزش در جمع خجالت بکشند، کسانی که به سندروم مثانه خجالتی مبتلا هستند، سعی می‌کنند از هر موقعیتی که ممکن است برایشان خطرناک یا خجالت‌آور باشد، دوری کنند.
زمان مراجعه به مشاور برای درمان
در مواردی که این ترس شدیدتر باشد، ممکن است افراد مبتلا دعوت‌ها، سفرها و حتی فرصت‌های شغلی را رد کنند. به همان ترتیب که افرادی که از سرخ‌شدن خجالت می‌کشند از قرار گرفتن در معرض دید عمومی خودداری می‌کنند، کسانی که دست‌هایشان می‌لرزد، حرکات دست خود را محدود می‌کنند و افرادی که زیاد عرق می‌کنند، از تماس فیزیکی اجتناب می‌کنند تا مبادا وضعیت شان آشکار شود. این روان شناس بالینی توضیح می‌دهد که اگر ترس از ادرار کردن فقط به عنوان یک ناراحتی جزئی تجربه شود، جای نگرانی نیست اما اگر این ترس در زندگی روزمره فرد اختلال ایجاد کند، لازم است که فرد برای حل مشکل به یک روان شناس مراجعه کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط