چهارشنبه 04 مهر 1403 - 12:42

کد خبر 641154

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 11:26:00


فاجعه برای یوتیوبر معروف؛ نرم‌افزار اختصاصی MKBHD حاشیه‌ساز شد


زومیت/ اپلیکیشن Panels متعلق‌به مارکز براونلی، یوتیوبر معروف، مدت کوتاهی پس از انتشار با موجی از انتقادات مواجه شد.
 
مارکز براونلی، یوتیوبر معروف با نام کاربری MKBHD، به انتقادات پیرامون انتشار اپلیکیشن جدید والپیپر خود، به نام Panels، پاسخ داد. براونلی اعلام کرد که می‌خواهد به نگرانی‌های کاربران در مورد قیمت‌گذاری و «فاش‌شدن بیش‌ازحد داده‌ها» رسیدگی کند.

براونلی اپلیکیشن جدیدش را در کنار بررسی آیفون ۱۶ روز دوشنبه منتشر کرد؛ اما سیل انتقادات در مورد اپلیکیشن Panels به سرعت بر نظرات درمورد گوشی جدید اپل سایه انداخت.

براونلی می‌گوید: «یکی از مزایای توسعه‌ی محصول به‌صورت عمومی، دریافت بازخوردهای آنی و گسترده از کاربران است تا به سرعت به نیازها و نظرات مخاطبان خود پاسخ دهیم و محصول را بهبود بخشیم. می‌توان گفت که این فرآیند شباهت زیادی به انتشار یک ویدیوی یوتیوب دارد.»

Panels با هدف ارائه‌ی دسترسی به مجموعه‌ای گلچین‌شده از والپیپرهای با کیفیت طراحی شده است؛ اما کاربران از هزینه‌ی اشتراک بالای اپلیکیشن راضی نیستند.

اشتراک Panels Plus که به شما امکان می‌دهد تمام والپیپرهای موجود در اپلیکیشن را با وضوح بالا دانلود کنید، سالانه ۴۹٫۹۹ دلار (یا ماهانه ۱۱٫۹۹ دلار) هزینه دارد.

کاربران می‌توانند به صورت رایگان به مجموعه‌ی محدودی از والپیپرها دسترسی داشته باشند، اما فقط می‌توانید آن‌ها را با کیفیت استاندارد دانلود کنید و ابتدا باید دو تبلیغ تماشا کنید.

براونلی در ایکس گفت: «درمورد قیمت‌گذاری، حرف شما را می‌شنوم. چالش شخصی ما این است که برای نسخه‌ی پریمیوم، چنین قیمت‌گذاری‌ را ارائه دهیم. تعداد تبلیغات را نیز برای نسخه‌ی رایگان کاهش خواهم داد.»

کاربران نسخه‌ی iOS اپلیکیشن Panels به برخی نگرانی‌‌ها مربوط‌به حریم خصوصی اشاره کردند، زیرا برنامه درخواست می‌کند فعالیت شما را در سایر وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها ردیابی کند و به‌نظر می‌رسد از داده‌های موقعیت مکانی نیز استفاده می‌کند. براونلی می‌گوید تیم Panels روی رفع مشکل کار می‌کند.

به‌گفته‌ی براونلی، نیمی از سود حاصل از اپلیکیشن Panels به هنرمندانی که آثارشان در این اپلیکیشن به‌نمایش درمی‌آیند پرداخت می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط