چهارشنبه 04 مهر 1403 - 12:46

کد خبر 641155

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 10:47:15


هاآرتص: ۴۰ هزار مبارز منتظر یک اشاره سید حسن نصرالله هستند


ایسنا/ یک رسانه عبری نوشت که ارتش رژیم صهیونیستی با نگرانی خبرهای مربوط به ورود حدود ۴۰ هزار نیرو از سوریه، عراق و یمن به جولان در انتظار فراخوان سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان برای جنگ را دنبال می‌کند.

روزنامه عبری «هاآرتص» نوشت که ارتش رژیم صهیونیستی به شدت نگران ورود حدود ۴۰ هزار نیرو از کشورهای عربی سوریه، عراق و یمن به جولان است.

این روزنامه عبری به نقل از برخی مسؤولان امنیتی رژیم صهیونیستی ادامه داد: این نیروها در جولان منتظر صدور دستوری از نصرالله خواهند بود و با وجود اینکه آنها از نیروهای ویژه نیستند اما شرایط همچنان نگران‌کننده است.

همچنین هاآرتص به نقل از یک منبع عالی رتبه امنیتی نوشت: «حضور این نیروها بسیار خطرناک است آنها وارد سوریه خواهند شد تا به بشار اسد، رئیس جمهور سوریه اعلام کنند که هرگز حضور جنگجویانی در این منطقه را نخواهند پذیرفت، اسرائیل در جنگی است که می‌تواند به جنگ منطقه‌ای بسیار گسترده‌تری منجر شود.»

این رسانه عبری به نقل از ارزیابی‌های نهاد امنیتی این رژیم ادامه داد حزب‌الله توانایی‌هایی در اختیار دارد که حوزه دریایی و آب‌های اقتصادی رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند.

همین‌طور منبع امنیتی یاد شده گفت: حزب‌الله هنوز توان شلیک ۱۰۰ هزار موشک به اسرائیل را دارد و نباید قدرت موشکی حزب‌الله را دست کم گرفت.

هاآرتص در ادامه آورده است مسؤولان امنیتی رژیم صهیونیستی از تصمیم فرماندهی‌های نظامی و سیاسی برای جدایی ساختگی ۲ جبهه شمال و جنوب انتقاد کردند و گفتند: تصور با این واقعیت مرتبط است که فشار بر حزب‌الله موجب دستاوردهایی در غزه خواهد شد.

این مسؤولان صهیونیست تاکید کردند: اعمال فشار بر حزب‌الله نشان می‌دهد که اسرائیل از تلاش برای «نابودی» حماس و بازگرداندن افراد بازداشت شده دست کشیده و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر آن در رایزنی‌های امنیتی اخیر خود تغییری را در برداشتش از تحولات جاری در غزه نشان داد.

ارتش رژیم صهیونیستی از صبح دوشنبه حملاتی را علیه لبنان آغاز کرد که از زمان آغاز جنگ علیه نوار غزه، شدیدترین و گسترده‌ترین حملات علیه لبنان بود که بر اساس گزارش وزارت بهداشت لبنان، در نتیجه آن ۵۵۸ لبنانی از جمله ۵۰ کودک و ۹۴ زن به شهادت رسیده و ۱۸۳۵ لبنانی دیگر زخمی شدند.

از هشتم اکتبر ۲۰۲۳ در طول خط آبی، حزب‌الله لبنان و گروه‌های مقاومت فلسطین از یک سو و ارتش رژیم صهیونیستی از سوی دیگر حملاتی علیه یکدیگر داشتند که صدها شهید و زخمی در طرف لبنانی برجای گذاشت.

حزب‌الله لبنان و گروه‌های مقاومت خواستار پایان یافتن حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه هستند که از اکتبر گذشته تاکنون بیش از ۱۳۷ هزار شهید و زخمی و بیش از ۱۰ هزار مفقودی داشته است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط