چهارشنبه 04 مهر 1403 - 12:41

کد خبر 641167

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 10:51:35


ثبت 3 روستای استان اردبیل در فهرست زنجیره دهکده‌های جهانی گردشگری


ایسنا/ مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل از معرفی سه روستا برای قرار گرفتن در فهرست زنجیره دهکده‌های جهانی گردشگری خبر داد.

حسن محمدی ادیب، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل اظهار کرد: «روستای موئیل» از شهرستان مشگین‌شهر و دو روستای «برندق» و «کزج» از شهرستان خلخال برای قرار گرفتن در فهرست روستاهای جهانی گردشگری به وزارت میراث‌ فرهنگی معرفی شدند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل افزود: روستاهای ما با توجه به ظرفیت‌های موجود به ویژه در بعد فرهنگی و طبیعی این قابلیت را دارند که در سطح جهانی معرفی شوند و این امر نیازمند عزم جدی در سطح استان برای آماده‌سازی این روستاها است.

وی تاکید کرد: استان اردبیل دو اثر تاریخی ثبت جهانی دارند، یک شهر جهانی صنایع‌ دستی که در حال ثبت است و در پرونده ثبت جهانی مساجد ایرانی و بازارهای تاریخی نیز آثاری از اردبیل معرفی شده‌اند که در کنار این موارد ثبت جهانی روستای گردشگری می‌تواند زنجیره جاذبه‌های جهانی استان را تکمیل کند.

محمدی ادیب ادامه داد: اقدامات لازم باید در روستاهای منتخب استان تا اردیبهشت ماه سال آینده انجام گیرد که فرمانداران شهرستان‌های مشگین‌شهر و خلخال مسئول اصلی این آماده‌سازی هستند. این اقدامات با هماهنگی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مسئولان دستگاه‌های مرتبط انجام می‌گیرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط