چهارشنبه 04 مهر 1403 - 16:02

کد خبر 641282

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 11:44:36


سامانه بارشی در راه زنجان است


ایرنا/ کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه سامانه بارشی از روز شنبه هفته آینده وارد زنجان می‌شود، گفت: به دلیل شدت بارش‌ها در برخی از مناطق استان، اقدامات حفاظتی از محصولات کشاورزی انجام شود.

حسین سلطانی، کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان افزود: فعالیت این سامانه در مناطق مختلف استان با بارش های رگباری و رعد و برق همراه خواهد بود و با شدت و ضعف تا روز دوشنبه ادامه می یابد.
وی با بیان اینکه هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف تا کمی ابری بوده و در شهرستان طارم میزان ابرها بیشتر است، اظهار داشت: این شرایط بعدازظهر با وزش باد همراه می شود و انتظار می‌رود تا روز جمعه شرایط جوی مشابهی در استان حاکم باشد.
سلطانی یادآور شد: طی این مدت پدیده غالب جوی استان وزش باد است که اغلب بعدازظهرها روی می دهد.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در تاکستان های استان فصل برداشت انگور است به کشاورزان توصیه می شود اقدمات حفاظتی را برای جلوگیری از خسارت به محصولات انجام دهند.
سلطانی ادامه داد: از امروز دمای هوا در نواحی مختلف استان کاهش می یابد و تا اوایل هفته آینده هوای نستبا سردی در استان حاکم خواهد بود.
وی افزود: دمای هوای شهر زنجان هم اکنون ۱۹ درجه سانتیگراد است که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش دارد.
این کارشناس به نوسان دمای شهرهای استان اشاره کرد و افزود: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۹ و ۲۹ درجه، ابهر و خرمدره ۱۲ و ۳۰، آب‌بر ۱۹ و ۳۴، قیدار ۱۲ و ۲۷، سلطانیه ۹ و ۲۹ و ماهنشان ۱۰ و ۳۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است.
استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روزی و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، مستقر هستند.
داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط