چهارشنبه 04 مهر 1403 - 16:02

کد خبر 641311

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 13:30:00


«طوبی» سریال پرمخاطب تابستان شد


صبا/ سریال «طوبی» به کارگردانی سعید سلطانی که از ۱۳ مرداد ماه امسال از شبکه یک سیما پخش خود را آغاز کرد، براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات در نیمه اول شهریور بعد از پخش ۲۹ قسمت حدود ۳۲ درصد (۳۱/۵) مخاطب داشته است.
طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، در نیمه اول شهریور بعد از پخش ۲۹ قسمت از سریال «طوبی» حدود ۳۲ درصد (۳۱/۵) مخاطب داشته است.
«طوبی» از سال ۱۳۵۰ تا ۱۳۸۲ را روایت می کند و مضمون آن خانواده و پیاده روی اربعین است. «طوبی» داستان زنی از مبارزان انقلابی در دوران رژیم پهلوی است که برای حفظ خانواده‌ خود تلاش می کند.این سریال ۵۸ قسمتی با هنرمندی بازیگرانی چون هومن برق نورد، امین زندگانی، فرهاد آییش، شبنم قربانی، فریبا متخصص، رامین راستاد، مهدی سلوکی، سودابه بیضایی، پرویز فلاحی پور و رحیم نوروزی در حال تهیه و تولید است.
«طوبی» سریالی اقتباسی محسوب می‌شود و براساس کتاب «اربعین طوبی» نوشته سید محسن امامیان ساخته شده است. این داستان توسط نویسنده ۴۴ساله آن در سال ۱۳۹۵ نوشته شده است و حالا بعد از ۸ سال نسخه نمایشی آن روانه آنتن می‌شود. داستان درباره دختری به‌نام طوبا است که در دهه ۱۳۳۰ به عراق می‌رود و آنجا ازدواج می‌کند. حوادث متعدد میان ایران و عراق بر زندگی او تأثیر عمیقی می‌گذارد و نهایتاً او راوی زندگی پرفرازونشیبش در جریان راهپیمایی اربعین برای خانواده‌اش است، داستانی که با اساسی برگرفته از واقعیت در فضایی دراماتیزه ساخته و پرداخته شده است. «طوبی» حکایت خانواده‌ای در تهران است که طی یک حادثه وارد مسیر سیاسی می‌شوند و مربوط به مبارزان انقلاب است. بدین ترتیب، اسامی لیست مبارزان انقلابی که در یک کیف قرار دارد، به دست پدر «طوبی» می‌رسد. این موضوع آغازگر یکسری اتفاقات است. فخرالدین که مامور شده از نجف وارد تهران شود و کیف را به نجف برساند، با «طوبی» برخورد می‌کند. به دلیل کشته شدن پدر «طوبی» مرگ پدر این خانواده به گردن فخرالدین می‌افتد. داستان ادامه می‌یابد تا دختر این خانواده به ناچار مجبور به مهاجرت به سمت عراق می‌شود.
سریال «طوبی» به قلم سید حسین امیر جهانی، تهیه کنندگی سید حامد حسینی و کارگردانی سعید سلطانی از ۱۳ مرداد هر شب ساعت ۲۲:۱۵ دقیقه از شبکه یک سیما روی آنتن رفته است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط