چهارشنبه 04 مهر 1403 - 15:55

کد خبر 641317

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 12:04:35


هشدار نارنجی در استان اردبیل؛ احتمال آبگرفتگی و سیلاب


تسنیم/ به دنبال فعالیت سامانه بارشی و همراهی آن با ناپایداری‌های محلی هواشناسی اردبیل برای امروز و فردا هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

مجید کوهی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل اظهار کرد: این پدیده جوی از اواخر وقت چهارشنبه آغاز شده و تا عصر پنج‌شنبه پنجم مهر ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به نوع مخاطره این پدیده جوی، خاطرنشان کرد: رخداد تندبادهای لحظه‌ای، رگبار باران گاهی توأم با رعدوبرق، رخداد تگرگ به‌ویژه در مناطق کوهپایه‌ای و دامنه کوه‌ها و ... در این دو روز دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل منطقه اثر این پدیده جوی را نوار شرقی استان به‌ویژه در بخش‌هایی از رضی و گرمی، خلخال، بخش‌هایی از انگوت، سرعین، نیر و نمین اعلام کرد.

کوهی با اشاره به اثرات مخاطره جوی، بیان کرد: آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب در مناطق شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه به ویژه در دامنه کوه‌ها و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی پیش‌بینی شده است.

وی با توصیه به شهروندان در اجتناب از اتراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، گفت: اطلاع‌رسانی به عشایر برای جلوگیری از چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه‌ها انجام شده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با تاکید بر توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی برای پیشگیری از خسارت، تصریح کرد: در این دو روز احتمال اختلال در عملیات پرواز وجود دارد و از کوهنوردان درخواست می‌کنیم از صعود به ارتفاعات اجتناب کنند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط