چهارشنبه 04 مهر 1403 - 14:47

کد خبر 641375

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 12:44:54


سرشماری زنبورستان‌ها در چهارمحال و بختیاری از هفته آینده


باشگاه خبرنگاران/ معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز سرشماری زنبورستان‌ها از شنبه آینده در استان خبر داد.

عباس میراحمدی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تا ۱۹ مهرماه جاری پایان سرشماری زنبورستان ها، هرگونه کوچ و نقل و انتقال کندو‌ها در زمان سرشماری زنبورستان‌ها ممنوع است.
وی تاکید کرد: براساس آمار‌های پارسال  ۲ هزار و ۴۳۲ زنبورستان با ۳۱۶ هزار کندو و اشتغال‌زایی یک‌هزار و ۷۰۰ نفر در استان وجود دارد.
وی با اشاره به تولید سالانه ۲ هزار و ۹۰۰ تن عسل در زنبورستان‌های چهارمحال و بختیاری افزود: اجرای طرح سرشماری زنبورستان‌های کشور با همکاری مرکز فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهادکشاورزی و اتحادیه زنبورداران به‌منظور شناسایی اطلاعات و آمار تولیدات بخش زنبورداری کشور انجام می‌شود.
میراحمدی آمار را پایه و اساس برنامه‌ریزی توسعه و پیشرفت اعلام و تصریح کرد: نخستین گام در مراحل برنامه‌ریزی، داشتن تصویری روشن از واقعیت‌های موجود جامعه است تا علاوه بر شناسایی فرصت‌ها، نیاز‌ها و تنگنا‌های اساسی، برای از بین بردن یا کاهش اثرات آن برنامه‌ریزی مناسب کرد.
وی یادآور شد: زنبورداران تا ۱۹ مهرماه جاری برای تکمیل فرم خوداظهاری سرشماری به نزدیک‌ترین مرکز جهادکشاورزی شهرستان محل استقرار خود مراجعه کنند.
سجاد رفیعی کارشناس امور دام سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت:در سال‌جاری عملیات میدانی طرح سرشماری سراسری زنبورداری‌ها با حضور افزون‌بر ۱۰۰ نفر از کارشناسان پهنه در سطح ۲۲ مرکز خدمات جهادکشاورزی، مشارکت اتحادیه‌های استانی و تشکل‌های شهرستانی زنبورداری و سایر واحد‌های ذی‌ربط جهاد کشاورزی پیش‌بینی شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط