چهارشنبه 04 مهر 1403 - 15:57

کد خبر 641469

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 13:28:46


روند توزیع شیر خشک نوزادان در داروخانه‌های استان بوشهر بهبود یافت


مهر/ سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در چند روز اخیر با پیگیری‌های لازم روند توزیع شیر خشک نوزادان در داروخانه‌های استان بوشهر بهبود یافت.

ساسان زائری، سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر صبح چهارشنبه در جمع خبرنگران اظهار داشت: هم‌اکنون چندین برند شیر خشک و همچنین شیر خشک‌های رژیمی و متابولیک برای مصرف نوزادان در داروخانه‌های سطح استان بوشهر موجود است که توزیع آن برای کودکان زیر ۲ سال ماهانه ۱۰ سهمیه یارانه‌ای و ۱۰ سهمیه آزاد را شامل می‌شود.
سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: والدین می‌توانند برای تهیه شیر خشک رژیمی با در دست داشتن نسخه به داروخانه مراجعه کنند و شیر خشک مورد نیاز را تهیه کنند ولی برای دریافت شیر خشک‌های متابولیک نیاز به ثبت‌نام در سامانه حامی است.
وی گفت: شیر خشک‌های رژیمی مانند رگولار به‌صورت سهمیه ماهانه به نوزاد تعلق می‌گیرد اما شیر خشک‌های متابولیک شامل سهمیه ارز دولتی می‌شوند و سهم پرداختی بیمار بسیار ناچیز است.
رفع کمبودها
وی افزود: داروخانه‌های سطح استان شیر خشک رژیمی را به‌صورت عام توزیع می‌کنند و والدین جهت دریافت برخی از شیر خشک‌های متابولیک می‌توانند به داروخانه دولتی ۲۲ بهمن شهر بوشهر مراجعه کنند.
دکتر زائری اضافه کرد: در حال حاضر شیر خشک‌های رژیمی و غذاهای ویژه فقط توسط متخصصین اطفال، آلرژی، گوارش و غدد می‌تواند برای بیماران تجویز شود.
وی گفت: خوشبختانه در حال حاضر انواع شیر خشک در سطح استان در حال توزیع است و به‌مرور کمبودهای برخی از اقلام از جمله ببلاک و آپتامیل برطرف می‌شود.
سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه فروش و توزیع شیر خشک، مراتب را از طریق شماره ۱۹۰ و یا حضوری به معاونت غذا و دارو اطلاع دهند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط