چهارشنبه 04 مهر 1403 - 15:58

کد خبر 641477

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 13:32:54


زمان برپایی اجلاسیه شهدای دامغان و شاهرود


ایسنا/ فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج)‌ با اشاره به تداوم پیش برنامه های دومین کنگره سه هزار شهید استان سمنان، از برپایی اجلاسیه شهدای دو شهرستان دامغان و شاهرود در مهرماه امسال خبر داد. 

‌سردار شوقانی، فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج)‌ در جلسه ستاد اجرایی دومین کنگره ملی بزرگداشت ۳۰۰۰ شهید استان سمنان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: اجلاسیه شهدای برخی از شهرستان های استان نیز پیش از این برگزار شده است.

وی از دومین کنگره سه هزار شهید استان به عنوان یک رویداد مهم نام برد و افزود: برگزاری کنگره بزرگداشت ۳۰۰۰ شهید استان باید با رویکرد مردمی و با تکیه بر مشارکت اقشار مختلف مردم برگزار شود. 

سردار شوقانی ادامه داد: در همین راستا اجلاسیه بزرگداشت شهدای شهرستان دامغان از ۱۲ تا ۱۹ مهر ماه و اجلاسبه بزرگداشت شهدای شهرستان شاهرود از ۲۴ تا ۲۷ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. 

وی گفت: کمیته های تخصصی فرهنگی، رسانه، اِلمان و تکریم خانواده معظم شهدا ، چهار کمیته ی مهم و موثر ستاد کنگره است که لازم است برنامه های این کمیته ها مستمر و منظم به انجام رسد. 

فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج)‌ تصریح کرد: تصاویر شهدای هشت سال دفاع مقدس به صورت دیجیتالی و با کیفبت عالی بازسازی شده و تا زمان برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان بصورت ماهیانه، ضمن حضور در کنار خانواده معظم شهدا و تکریم آنان، این تصاویر نیز تقدیم خواهد شد. 

وی ادامه داد: همچنین فیلم تلویزیونی فاخر استانی با موضوع نقش آفرینی تمامی شهدا و با محوریت چند شهید شاخص استان با مشارکت بنیاد روایت فتح در طی سالهای ۱۴۰۴-۱۴۰۳ ساخته خواهد شد. علاوه بر این، اقدامات مرتبط با سریال فاخر تیم آزادی سمنان‌، توسط صدا و سیمای مرکز سمنان در حال انجام است و ساخت این سریال بزودی آغاز خواهد شد. 

وی گفت: فیلم فاخر زندگی شهید حاج حسن شاطری از فرماندهان جبهه مقاومت و از افتخار آفرینان استان سمنان با مشارکت مجموعه اوج ساخته خواهد شد.‌

فرمانده سپاه حضرت قائم آل محمد (عج)‌ با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ ایثار و شهادت و لزوم شناساندن آن به نسل جوان اظهار کرد: باید تلاش شود تا کتابهای حوزه دفاع مقدس و معرفی قهرمانان جنگ با زبانی ساده و جامعه پسند و بویژه با رویکرد توجه جوانان و نوجوانان چاپ و منتشر شود. 

شوقانی گفت: در راستای لبیک به توصیه رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای ستاد اولین کنگره بزرگداشت شهدای استان‌، سرودی فاخر با رویکرد استانی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تلاش هنرمندان ادبیات و موسیقی در حال ساخت است.

وی افزود: بدون تردید بر این اعتقادیم که شهدا خود شاهد و ناظر اقدامات ما بوده و وجود ارزشمند معنوی شهیدان گرانقدر، راهبر ما در برگزاری کنگره خواهد بود. 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط