چهارشنبه 04 مهر 1403 - 17:53

کد خبر 641498

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 14:20:00


واکسن جدید آنفلوانزا به تجاری‌سازی نزدیک می‌شود


مهر/شرکت گلاسکواسمیت‌کلاین (GSK) واکسن جدیدی برای مقابله با آنفلوانزا ساخته است که پاسخ ایمنی مناسبی در برابر سویه‌های A و B این ویروس ایجاد می‌کند.
 این شرکت به تازگی نتایج فاز دوم کارآزمایی خود را برای واکسن آنفلوانزای فصلی mRNA منتشر کرده است. این کارآزمایی طیف وسیعی از فرمول‌های mRNA را در افراد مسن وجوان‌تر برای ارزیابی این واکسن هدف قرار داده است. در بزرگسالان جوان و مسن‌تر، معیارهای موفقیت از پیش تعریف شده برآورده شدند. داده‌های موقت نشان می‌دهد که این واکسن دارای مشخصات ایمنی و واکنش‌زایی قابل قبولی برای همه فرمول‌های mRNA هستند.

این نتایج مبتنی بر آزمایش فاز دوم قبلی است و تأیید می‌کند که پلتفرم mRNA آنتی‌بادی‌های قوی با مشخصات ایمنی قابل قبول ایجاد می‌کند. با این نتایج، برنامه واکسن آنفلوانزای فصلی mRNA شرکت گلاسکواسمیت‌کلاین به توسعه بالینی در مراحل آخر خواهد رفت.

تونی وود، مدیر ارشد علمی شرکت گلاسکواسمیت‌کلاین، گفت: «این نتایج نشان دهنده پیشرفت قابل توجهی در برنامه mRNA ما است و این داده‌ها از حرکت به سمت توسعه در مراحل پایانی پشتیبانی می‌کند. در نهایت، هدف ما ایجاد بهترین واکسن برای ایجاد محافظت بیشتر از مردم در طول فصل همه‌گیری آنفولانزا است.»

شرکت گلاسکواسمیت‌کلاین به تازگی قرارداد مجوز جدیدی را با CureVac امضا کرده است تا کنترل کامل توسعه و تولید واکسن‌های آنفلوانزا و را در اختیار بگیرد. شرکت گلاسکواسمیت‌کلاین به توسعه و بهینه‌سازی قابلیت‌های mRNA خود از طریق سرمایه‌گذاری و مشارکت، از جمله در بهینه‌سازی توالی مبتنی بر AI/ML، طراحی و ساخت نانوذرات ادامه می‌دهد.

فاز دوم کارآزمایی، واکنش‌زایی و ایمنی‌زایی سطوح دوز مختلف یک واکسن اصلاح شده و چند ظرفیتی را ارزیابی می‌کند که آنتی‌ژن‌های کدکننده مطابق با هر سه سویه آنفلوانزای توصیه شده توسط WHO را ارزیابی می‌کند. این مطالعه شامل ۲۵۰ بزرگسال جوان سالم ۱۸ تا ۶۴ ساله و ۲۵۰ سالمند سالم ۶۵ تا ۸۵ ساله بود. در هر گروه سنی، سطوح دوز متفاوتی در مقایسه با یک واکسن مقایسه‌کننده مجاز و مناسب با سن مورد آزمایش قرار گرفت.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط