چهارشنبه 04 مهر 1403 - 16:00

کد خبر 641499

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 13:43:56


10 ستاره محو شدند!


ورزش 3/دربی امروز نسبت به آخرین مسابقه استقلال و پرسپولیس غایبان بزرگی را به خود می‌بیند.
صد و چهارمین دیدار استقلال و پرسپولیس عصر امروز از ساعت ۱۹ در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک برگزار خواهد شد؛ مسابقه‌ای که هر دو تیم برای بهبود و جایگاه در جدول رده‌بندی به برد در آن نیازمند هستند و پیش‌بینی می‌شود مسابقه جذابی را از شاگردان گاریدو و نکونام شاهد باشیم.
دربی 104 نبردی قابل توجه میان ستاره‌های بزرگ دو تیم است که برای اهالی فوتبال جذاب و دیدنی خواهد بود؛ این مسابقه اما نسبت به دربی گذشته تعدادی از اعضای دو تیم را به خود نخواهد دید. بازیکنان و مربیانی که اگر در دربی حضور داشتند می‌توانستند بر جذابیت این بازی بیفزایند.
ترکیب پرسپولیس روی نیمکت و در کادر بازیکنان بازی قبلی که با تساوی بدون گل خاتمه یافت، نسبت به استقلال تغییرات زیادی داشته است. سرخ‌پوشان نه تنها سرمربی‌شان را عوض کردند که تعداد زیادی از ستاره‌های خود را در اختیار ندارند و البته که در استقلال هم تعدادی از بازیکنان در ترکیب حضور ندارند.
در ادامه به غایبان بزرگ دربی که در مسابقه قبلی حضور داشتند و امروز در ترکیب تیم خود نیستند، پرداخته‌ایم:
تعویض روی نیمکت پرسپولیس
سرمربی پیشین پرسپولیس بعد از کشمکش‌های فراوان در پایان فصل با قهرمانی در لیگ برتر ایران را ترک کرد و در لیگ تایلند مشغول به کار شد. این سرمربی برزیلی جای خود را به گاریدو داده و امروز سرمربی اسپانیایی سرخ‌پوشان را هدایت خواهد کرد.
دفاع چپ پرسپولیس قطری نیست!
دفاع چپ قطری پرسپولیس در نقل و انتقالات تابستانی با وجود قراردادی که داشت، این تیم را ترک کرد و به کشورش برگشت. او در دربی گذشته نمایش خوبی داشت و حالا جایی در مسابقه بزرگ تهران ندارد.
سه ستاره پرسپولیس در تبریز
علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر و مهدی ترابی سه ستاره پرسپولیس در فصل گذشته بودند که در دربی رفت و برگشت هم به میدان رفتند. آنها که نقش مهمی در قهرمانی سرخپوشان داشتند، در پایان فصل در تصمیمی بزرگ راهی تراکتور شدند و جنجال‌های زیادی را هم به جان خریدند. بیرانوند، اسماعیلی‌فر و ترابی حالا در دربی تهران حضور ندارند و هواداران سرخ‌پوشان امیدوارند غیبت آنها مقابل استقلال به چشم نیاید.
یک مدافع پیش یحیی، دور از دربی
علی نعمتی مدافع پرسپولیسی‌ها، دیگر بازیکنی است که در نقل و انتقالات از این تیم جدا شد و به اهواز رفت؛ او یکی از نفرات فیکس فولاد زیر نظر یحیی گل‌محمدی است که در دربی حضور پیدا نخواهد کرد تا پرسپولیس در خط دفاع هم نسبت به بازی قبلی تغییرات زیادی داشته باشد.
اورونوف؛ دلش می‌خواست اما...
ستاره ازبکستانی پرسپولیس به خاطر مصدومیتی که در بازی ملی نصیبش شد، به دربی نرسید. نقش کلیدی اورونوف در ترکیب پرسپولیس بر هیچکس پوشیده نیست و بی‌شک غیبت او در مصاف با استقلال یک شوک بزرگ به اردوی سرخ‌هاست. با این حال پرسپولیسی‌ها امیدوارند از نبود اورونوف ضربه نخورند.
باورنکردنی: یاغی در دربی نیست!
مهدی هاشمی‌نسب مرد محبوب سکوهای استقلالی‌ها همواره در دربی‌ها مورد توجه بوده است. او در دوران بازی و مربیگری همیشه در دربی‌‌ها خاص بوده و کل‌کل میان او و هواداران رقیب توجهات را به خود جلب کرده است. هاشمی‌نسب که در دربی گذشته هم با رفتارهای خاص خود سوژه دوربین‌ها و رسانه‌ها بود، حالا جایی در کادرفنی استقلال ندارد. یاغی استقلالی‌ها این بار طعم دربی را نمی‌چشد و از خانه این بازی حساس را تماشا خواهد کرد.
یک ستاره در تیم رقیب
صالح حردانی مدافع راست استقلالی‌ها بعد از پیوستن رامین رضاییان به این تیم تصمیم به ترک اردوی آبی‌ها گرفت و به سپاهان رفت. حردانی که در بازی قبلی به عنوان پیستون راست برای تیمش بازی کرد، در دربی رفت لیگ بیست و چهارم هم غایب است و خودش را برای مسابقه سپاهان مقابل تراکتور در هفته ششم آماده می‌کند.
بدشانس مثل مهدی‌پور
هافبک تکنیکی و باتجربه استقلالی‌ها درست بعد از دربی برگشت سال گذشته با مصدومیت شدید از ناحیه رباط صلیبی مواجه شد و ماه‌ها دور از میادین مانده است. او که از ابتدای نیم فصل دوم می‌تواند برای استقلال بازی کند، در دربی امروز هم غایب خواهد بود تا یکی دیگر از غایبان بزرگ این مسابقه لقب بگیرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط