چهارشنبه 04 مهر 1403 - 16:06

کد خبر 641517

پنج‌شنبه 05 مهر 1403 - 08:00:00


بهبود کیفیت توان شبکه‌های برق با تولید فیلتر هارمونیک اکتیو


ایسنا/یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به تولید فیلتر هارمونیک اکتیو شده است که به طور قابل‌توجهی طول عمر و کارایی تجهیزات را افزایش داده و از آسیب دیدن آنها جلوگیری می‌کند.

سید مهیار نجفی‌نژاد، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، تولید فیلتر هارمونیک اکتیو برای ارتقای کیفیت توان شبکه‌های برق را از دستاوردهای این شرکت دانست و گفت: این محصول  مشکلاتی را که ادوات الکترونیک قدرت، تجهیزات سوئیچینگ و تجهیزات درایو برای کیفیت توان شبکه ایجاد می‌کنند، رفع و از آسیب دیدن تجهیزات جلوگیری می‌کند.

وی افزود: فیلتر هارمونیک اکتیو ما با جبران‌سازی هارمونیک‌ها، طول عمر و کارایی شبکه را به طور قابل‌توجهی، افزایش و هزینه‌های تعمیرات و نگهداری را برای مصرف‌کنندگان کاهش می‌دهد.

نجفی‌نژاد با بیان این که این شرکت اولین مجموعه داخلی است که موفق به ساخت این محصول شده است، خاطرنشان کرد: این دستاورد نه تنها به ارتقای صنعت برق کشور کمک می‌کند،  بلکه زمینه اشتغالزایی برای جوانان را نیز فراهم می‌کند.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان در خصوص وجه تمایز محصول خود با نمونه‌های مشابه، گفت: وجه تمایز این محصول با نمونه‌های اروپایی و چینی مشابه در قیمت آن است. قیمت این محصول با نمونه چینی در خود چین، برابری می‌کند و از نظر کیفیت از محصولات چینی بهتر بوده و با محصولات اروپایی برابری می‌کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط