چهارشنبه 04 مهر 1403 - 16:03

کد خبر 641525

چهارشنبه 04 مهر 1403 - 13:54:21


بایدن به آلمان سفر می‌کند


تسنیم/ بر اساس اطلاعات کاخ سفید رئیس جمهور آمریکا که آخرین روزهای دوران ریاست جمهوری خود را می‌گذراند ۱۹ مهر ماه برای دیدار با مقامات ارشد آلمان به این کشور سفر می‌کند.

"جو بایدن"، رئیس جمهور آمریکا در اواسط اکتبر به آلمان سفر می کند.

کاخ سفید اعلام کرد بایدن در 10 اکتبر (19 مهر ماه) به آلمان و در 13 اکتبر به آنگولا سفر خواهد کرد. بر اساس بیانیه کاخ سفید رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در این سفر با سیاستمداران برجسته آلمانی دیدار خواهد کرد تا "ارتباط نزدیک بین ایالات متحده و آلمان را به عنوان متحدان و دوستان تقویت کند و طرفین را در اولویت های مشترک هماهنگ کند."

به گفته دولت واشنگتن، بایدن در طول سفر خود همچنین می خواهد بر تعهد ایالات متحده آمریکا و آلمان به دموکراسی و مبارزه با یهودی ستیزی و نفرت تاکید کند.

بر این اساس بایدن همچنین قصد دارد از آلمان برای حمایت از اوکراین که مورد حمله روسیه قرار گرفت، قدردانی کند. به گفته کاخ سفید آلمان به امنیت ایالات متحده آمریکا و کل اتحاد ناتو کمک می کند. کاخ سفید در ابتدا جزئیات بیشتری درباره سفر بایدن به آلمان ارائه نکرد.

روزنامه "تاگس اشپیگل" پیشتر گزارش داده بود که بایدن می خواهد به مدت سه روز به برلین سفر کند. پلیس برلین در حال حاضر در حال روشن کردن شیفت های ویژه و نحوه خدمات در جریان سفر بایدن به این کشور است. هفته گذشته هم روزنامه آمریکایی "هیل" با استناد به اظهارات همراهان بایدن، اما بدون اعلام تاریخ دقیق، از برنامه های سفر رئیس جمهور آمریکا به آلمان گزارش داد.

این اولین سفر دوجانبه "بایدن" به آلمان در دوره چهار ساله ریاست جمهوری خود و اولین سفر یک رئیس جمهور آمریکا به برلین از زمان دیدار باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا با آنگلا مرکل (CDU) صدر اعظم پیشین آلمان در تور خداحافظی خود در نوامبر 2016 است.

بایدن در سال 2022 در نشست جی هفت در المائو شرکت کرد و در فرصتی دیگر با هواپیمای دولتی خود در پایگاه نظامی رامشتاین دیداری را انجام داد. با این حال، هنوز یک دیدار دوجانبه منظم انجام نشده است.

بایدن 81 ساله در ژانویه از مسئولیت خود به عنوان رئیس جمهور آمریکا کناره گیری خواهد کرد. در ماه ژوئیه، در پی فشار شدید حزب خود، وی از مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا برای دور دوم کناره گیری کرد و میدان را به معاون خود، کامالا هریس، واگذار کرد. دلیل اصلی نگرانی‌های حزب او در مورد سن و وضعیت روحی او بود.

بایدن قبل از ترک رقابت های ریاست جمهوری، سفرهای خارج از کشور را به دلیل مبارزات انتخاباتی به حداقل رسانده بود. با این حال، او اکنون زمان بیشتری برای کسب و کار رسمی خود دارد - و در ماه های باقیمانده قبل از ترک کاخ سفید روی میراث سیاسی خود کار می کند.

اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان در دوران صدر اعظمی خود بایدن چندین بار به پایتخت آمریکا سفر کرد - اما همیشه در سفرهای کاری و نه در یک سفر دولتی به واشنگتن سفر کرده بود.

بایدن مدت ها وعده سفر به قاره آفریقا را داده بود، اما بارها آن را به تعویق انداخت. اکنون کاخ سفید اعلام کرد که بایدن پس از توقف در آلمان می خواهد به آنگولا سفر کند. چند تن از اعضای کابینه بایدن قبلا از کشورهای مختلف قاره آفریقا دیدن کرده بودند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط