یک‌شنبه 29 مهر 1403 - 03:22

کد خبر 642881

پنج‌شنبه 05 مهر 1403 - 16:48:56


ویدیوی تست اولین پلاگین هایبرید مونتاژی از دریای خزر تا خلیج فارس


/ در این قسمت از ویدیوهای تست و بررسی آخرین خودرو به سراغ اولین کراس اوور پلاگین هایبرید و مونتاژی بازار رفته ایم. در ادامه ویدیوی تست در ۳۵۰۰ کیلومتر را شاهد خواهید بود. در ایام نوروز ۱۴۰۳ سفری با فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس از دریای خزر به سمت خلیج فارس آغاز کردیم. هدف از این سفر بررسی ادعای مصرف سوخت پایین اولین کراس اوور مونتاژی پلاگین هایبرید بازار بود. در این سفر از شهرهایی مانند بابل، فیروزکوه، تهران، قم، کاشان، یزد و… عبور کردیم و در نهایت به بندر عباس رسیدیم. همچنین بررسی های ما از این خودرو در مسیر برگشت هم ادامه داشت.

تماشای ویدیو در آپارات

طبق اعلام کمپانی سازنده، فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس با هر بار شارژ کامل باتری ها و پر بودن باک خودرو می تواند مسافتی بیش از هزار کیلومتر را طی کند. اما در طول این سفر نکاتی دیگری ثابت شد که ادعای شرکت سازنده را رد می کرد.
همان طور که در ویدیوی تست فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس بیان شد، این خودرو پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر و دو پیشرانه الکتریکی مجهز است و توان از طریق یک جعبه دنده DHT به چرخ های جلوی این کراس اوور مونتاژی می رسد. یکی از پیشرانه های الکتریکی این خودرو در جعبه دنده قرار دارد.
در صورتی که باتری های این خودرو به طور کامل شارژ باشند، می توان از قدرت ۳۲۶ با ۵۱۰ نیوتن متر استفاده کرد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۷.۶ ثانیه را ثبت نمود. با شارژ حدود ۳ تا ۴ ساعت باتری های تیگو ۸ پرو e پلاس با شارژرهای خانگی می توان ۷۵ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به پیشرانه بنزینی حرکت کرد.
در بحث امکانات رفاهی و ایمنی تیگو ۸ پرو e پلاس شباهت های زیادی به تیگو ۸ پرو مکس IE دارد و ویژگی های مختلفی در این کراس اوور ۷ نفره دیده می شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط