شنبه 07 مهر 1403 - 10:52

کد خبر 644150

شنبه 07 مهر 1403 - 08:27:16


مشاغل مزاحمِ بجنورد به خارج از شهر منتقل می‌شود


فارس/ رئیس‌کل دادگستری خراسا‌ن‌شمالی گفت: در چند ماه آتی با انتقال برخی مشاغل مزاحم به خارج از محدوده شهری از تضییع حقوق عامه جلوگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین براتی زاده، رئیس‌کل دادگستری خراسا‌ن‌شمالی اظهار کرد: یکی از مصادیق مشاغل مزاحم مراکزی هستند که حسب مورد به‌صورت مجاز یا غیرمجاز مبادرت به خریدوفروش ضایعات در محدوده شهر می‌نماید.

وی گفت: این امر مشکلات عدیده‌ای را برای شهروندان ایجاد می‌کند و طبعاً تداوم این فرایند علاوه بر افزایش انگیزه‌های ارتکاب برخی جرائم مانند سرقت به لحاظ سهولت امکان معامله اموال مسروقه می‌تواند آثار و تبعات منفی متعددی دیگری را از قبیل تهدید علیه بهداشت عمومی، مخاطرات زیست‌محیطی و... در پی داشته باشد.

مقام عالی قضایی خراسان‌شمالی افزود: بر اساس گفتگوهای انجام شده مقرر شد مشکلات، ابهامات و موانع موجود بر اساس توافق‌نامه جدیدی که فی‌مابین اتاق اصناف، شهرداری و راه و شهرسازی به‌زودی منعقد خواهد شد، دراسرع‌وقت مرتفع و سپس زمینه‌های ایجاد مستحدثات موردنیاز و انجام فعالیت سازمان‌یافته مشاغل موردبحث تحت نظارت و مدیریت مدیران اجرایی ذی‌ربط فراهم شود.

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی تصریح کرد: در چند ماه آتی با انتقال برخی مشاغل مزاحم که علاوه بر آلودگی‌های صوتی، زمینه‌ساز انسداد معابر و اختلال در روند عبور و مرور مردم و وسائط نقلیه می‌شوند؛ به خارج از محیط و محدوده شهری و استقرار آن در محل پیش‌بینی شده جدید، بدون شک از تضییع حقوق عامه و شهروندی جلوگیری می‌شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط