شنبه 07 مهر 1403 - 10:52

کد خبر 644202

شنبه 07 مهر 1403 - 08:56:03


حسن‌نیا: به کشتی‌گیران درجه ۲ و ۳ هم نتوانستیم نزدیک شویم!


تسنیم/سرمربی تیم کشتی دانشگاه آزاد با اشاره به بالا رفتن رقم قرارداد کشتی‌گیران، تاکید کرد که این تیم امسال حتی نتوانسته به کشتی‌گیران درجه ۲ و ۳ هم نزدیک شود.
محمود حسن‌نیا درباره تیمی که امسال در مسابقات لیگ برتر شرکت داده، اظهار داشت: غالب تیم ما را کشتی‌گیران جوان و کم‌تجربه تشکیل می‌دهند. امسال تیم‌های پولدار مثل بانک شهر، سایپا، پانلا و معینی‌پور که طبعا به لحاظ منابع مالی شرایط بسیار بهتری در مقایسه با دانشگاه آزاد دارند، آمدند و کشتی‌گیران خوب را جذب کردند. تفاوت زیادی بین تیم ما و آنها وجود دارد، سال قبل چون لیگ برتر این تعداد تیم متمول نداشت، شرایط تیمی مثل دانشگاه آزاد که با بودجه بسیار کمتری در مسابقات شرکت می‌کند، برای جذب کشتی‌گیر بهتر بود و می‌توانستم آنها را با ارقام کمتر به خدمت بگیریم.
وی با اشاره به بالا رفتن قراردادهای لیگ برتر آزاد در فصل جاری، تاکید کرد: امسال حتی نمی‌توانیم به کشتی‌گیران درجه دو و سه نزدیک شویم، سراغ هر کدام‌ از آنها رفتیم 600،700 و بالاتر از این رقم‌ها را خواستند. به این ترتیب تیم‎‌هایی که بودجه خوب داشتند، نفرات اول تا سوم خوب هر وزن را گرفتند. از ترکیب سال گذشته خود هم نتوانستیم بچه‌ها را نه تنها در لیگ برتر، که در لیگ دسته اول هم حفظ کنیم. رضا اطری و محمد علی‌تبار به بانک شهر رفتند، پیمان نعمتی را ستارگان گرفت، بخشی از نفرات‌مان هم به معینی‌پور رفتند، اما ما کشتی‌گیران جویای نامی داریم مثل پویا کاکویی یا علی‌اکبر فضلی که می‌خواهند سری در سرها دربیاورند.
مربی سازنده رضا اطری ادامه داد: دیدیم که کاکویی با وجودی که تجربه کشتی گرفتن در میادین آسیایی و بین‌المللی را ندارد ولی پیمان نعمتی را برد یا فضلی که محمدعلی عموزاد را شکست داد. طراز مالی تیم ما طوری نیست که بتوانیم نخبه‌ها و خوب‌های اوزان دهگانه را در اختیار بگیریم، اما به جوانان جویای نام‌مان امید داریم.
حسن‎‌نیا در رابطه با اینکه آیا این احتمال وجود دارد که دانشگاه آزاد برای دور برگشت کشتی‌گیر خارجی به خدمت بگیرد؟، گفت: وقتی دیدیم نمی‌توانیم کشتی‌گیر خوب داخلی بگیریم و همه قرارداد بسته‌اند، همین پیشنهاد را دادیم و دانشگاه آزاد هم قبول کرد ولی وقتی متوجه شدند پرداخت ما باید دلاری باشد گفتند قوانین داخلی دانشگاه این اجازه را نمی‌دهد. با این وجود ما همچنان مشغول صحبت و رایزنی هستیم که اگر بشود کشتی‌گیر خارجی بیاوریم، چون آنها را می‌شود با مبالغ کمتری جذب کرد و با اطمینان بیشتری روی بردشان حساب کرد.
سرمربی تیم دانشگاه آزاد عنوان کرد: یکی از اقداماتی که به نظر من سازمان لیگ باید توجه و دقت بیشتری روی آن می‌کرد، مسئله اقدام تیم ستارگان با پاس بود، نیروهای مسلح خودشان در لیگ برتر تیم داشتند و این به نظر من کار جالبی نبود که یک تیم خصوصی و نیروهای مسلحی که خودشان تیم‌های نیروی زمینی و مقاومت را در لیگ دارند، با ستارگان ادغام شوند. پاس می‌توانست با یکی از دو تیم دیگر نیروهای مسلح ادغام شود. به این شکل ما شاهد بردهای یک طرفه و توزیع نابرابر قدرت در لیگ به این شکل نبودیم. این درواقع تخلف بود. آیا رضایت‌نامه کشتی‌گیران سرباز از سوی ستادکل نیروهای مسلح صادر شده یا نه و اگر نشده چطور کشتی گرفتند؟ درحالیکه ما دنبال جذب کشتی‌گیران سرباز چون امیرحسین حسینی،‌ عرفان شیخ‌اعظمی و امیررضا صحرایی بودیم، می‌گفتند رضایت‌نامه صادر نمی‌شود و آنها باید در تیم‌های نیروهای مسلح کشتی بگیرند.
وی درباره کشتی علی شعبانی با کوربانوف روس، که نماینده 97 کیلوگرم دانشگاه آزاد باوجود برتری، در واپسین لحظه‌ها کشتی را واگذار کرد، گفت: شعبانی برای مدت طولانی، شاید بیش از یک سال دور از میادین بود و من فکر می‌کنم این میدان برای او خیلی عالی بود و می‌تواند این فاصله را با حضور در لیگ پر کند. اگر منظم تمرین کند می‌تواند باز هم مثل سال‌های قبل که عضو تیم ملی و قهرمان آسیا شد، بدرخشد و یک 97 کیلوگرم مدعی شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط