شنبه 07 مهر 1403 - 15:43

کد خبر 644463

شنبه 07 مهر 1403 - 11:32:36


هشدار نارنجی هواشناسی در سمنان صادر شد


صدا و سیما/ مدیرکل هواشناسی استان سمنان درباره خسارت‌های احتمالی فعالیت سامانه بارشی در این استان از امروز تا پایان فردا یکشنبه هشتم ماه هشدار نارنجی اعلام کرد.

ایرج مصطفوی، مدیرکل هواشناسی استان سمنان اظهار کرد: در این مدت تقویت فعالیت سامانه بارشی، درغالب نقاط به ویژه در ارتفاعات و نواحی شمالی استان، رگبار و رعدوبرق واحتمال تگرگ، مه آلودگی و کاهش دید، بادشدید و تندباد‌های لحظه ای، کاهش شش تا هشت محسوس دمای هوا پیش بینی می شود.

وی با توصیه برای آمادگی نیرو‌های امدادی تاکید کرد: کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان و جوی‌ها، کانال‌ها و آبراه‌ها و دهانه پل‌ها، ضرورت دارد و خودداری از توقف و اتراق در بستر و حاشیه رودخانه ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی، خودداری از چرای دام‌ها در ارتفاعات، مهمترین توصیه‌های هواشناسی محسوب می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سمنان با بیان اینکه وزش باد شدید، تندباد‌های لحظه‌ای و گرد و خاک بیشتر در نواحی شرقی و جنوبی ایت تاکید کرد: محکم کردن سازه‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی، احتیاط در عبور از ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان خشک، استحکام و ترمیم سقف و سازه‌های گلخانه‌ای، خودداری از توقف و پارک خودرو در زیر درختان خشک و فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، از جمله توصیه‌های مهم و پیشگیرانه از خسارت‌های احتمالی ناشی از وزش باد شدید است.

در شبانه روز گذشته روستای ملاده مهدیشهر با ۳۸.۷ میلیمتر بارندگی بیشترین میزان بارش باران در استان سمنان را به خود اختصاص داده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط